ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت در لایحه بودجه پیش‌بینی کرد؛ افزایش قیمت برق

دولت برای جبران کاهش درآمدهای نفتی به دنبال افزایش قیمت انرژی و خدمات دولتی است. قیمت برق در سال آینده حداقل ۱۵ تومان افزایش می‌یابد.

پس از آن‌که وزیر نفت از برنامه این وزارت‌خانه برای افزایش قیمت بنزین در سال آینده خبر داد، وزیر نیرو نیز می‌گوید که در لایحه بودجه سال ۹۵ مکانیزم‌هایی برای واقعی شدن قیمت برق در نظر گرفته شده است.

لایحه بودجه با بیش از یک ماه تاخیر به مجلس شورای اسلامی می‌رسد. جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری تسنیم گفت که ارائه لایحه بودجه به بعد از تعطیلات مجلس موکول شده است.

سخنگوی دولت یک ماه پیش، روند کاهشی قیمت نفت و همزمانی ارائه برنامه توسعه ششم و لایحه بودجه را دلیل تاخیر در ارائه آن دانست و گفت که دولت ناچار به بازنگری در برخی از اعداد و ارقام پیش‌بینی شده در لایحه است.

اگرچه نوبخت جزئیات بیشتری از این بازنگری را اعلام نکرد، اما گفته‌های وزاری نفت و نیرو بخشی از این بازنگری را نمایان کرده است. یک هفته پیش بیژن زنگنه از طرح ویژه این وزارت‌خانه به‌منظور آزادسازی قیمت بنزین خبر داد. وزیر نیرو نیز روز جمعه ۱۱ دی، در مراسم عملیات اجرایی نیروگاه فردوسی مشهد، گفت که قیمت برق در سال آینده واقعی خواهد شد.

حمید چیت‌چیان قیمت تمام شده هر کیلووات برق تولیدی را ۸۸ تومان اعلام کرد و گفت: «بابت این هزینه ۵۳ تومان از مردم دریافت می‌شود که ۱۰ تومان آن هم برای پرداخت یارانه نقدی در اختیار خزانه قرار می‌گیرد.»

او از برنامه این وزارت‌خانه برای آنچه که واقعی شدن قیمت برق نامید خبر داد و گفت: «در لایحه بودجه سال ۹۵ مکانیزم‌های خوبی برای مابه‌التفاوت قیمت برق تکلیفی و قیمت واقعی پیش‌بینی شده است که امیدواریم به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.»

برپایه اظهارات وزیر نیر، قیمت هر کیلو‌وات برق در سال آینده حداقل ۱۵ تومان افزایش می‌یابد. همچنین عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، از آزادسازی واردات بنزین در سال آینده خبر داد.

به گفته او، دولت در سال آینده حداقل و حداکثر قیمت بنزین را مشخص می‌کند و عرضه‌کنندگان بنزین نیز براساس کیفیت محصولی که ارائه می‌کنند، می‌توانند قیمت آن را از مصرف‌کننده دریافت کنند.

دولت در دو سال گذشته نیز قیمت فرآورده‌های نفتی، آب و برق را افزایش داد. اسفند سال گذشته برق قیمت برق مصرفی ۱۰ درصد افزایش یافت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابوالحسن

    با سلام حضور تمامی دولتمردان خستهگی ناپذیر که بخاطر عشق به ایران تا اخر عمر در حال کار و تجربه هستند دوست عزیزی که کاهش نفت را بهانه ای برای افزایش قیمت ها اعلام فرموده اید ایا این ملت از افزایش نزخ نفت چه سود برده که در کاهش نرخ نفت باید جبران مافات نماید ؟ اخه دوست عزیز با دست بردن تو جیب ملت نمیشود مملکت داری کرد ؟ فقط یک حرف دارم انهم مردم ایران از هر کاری که میکنید اگاهند با بزگواری و صبوری به روی خود نمی اورند لذا این اخلاق حسنه مردم را به بازی نگیرید ؟ پست و سمت چیز خوبی است ولی به چه قیمی برای ملت ؟ دوستون داریم چون ملت را بیشتر انکه خودتون بدونید اگاهند و ازین شاید گاهی باید ترسید عزت زیا د و خدا یارت