ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیلترینگ تلگرام رأی نیاورد

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضائی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد که اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به فیلترینگ تلگرام رأی منفی دادند.

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضائی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد که اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به فیلترینگ تلگرام رأی منفی دادند.

به‌گزارش خبرگزاری فارس عبدالصمد خرم‌آبادی امروز، سه‌شنبه ۱۵ دی گفت: «روز گذشته جلسه فیلترینگ تلگرام با حضور اعضای کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه برگزار شد اما اکثریت اعضا به فیلترینگ تلگرام رأی ندادند.»

با این حال خرم‌آبادی گفت این تصمیم مانع از آن نمی‌شود که دستگاه قضائی ایران تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر را فیلتر نکند چون به‌گفته او وظیفه دستگاه قضائی برخورد با جرائم و جلوگیری از انتشار «محتوای مجرمانه» در فضای مجازی است.

پیش از این، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در جلسه ۲۷ آبان‌ماه خود، پس از آن‌که نتوانست در دو جلسه قبل از آن به فیلترینگ تلگرام بپردازد، به اتفاق آراء تصویب کرده بود که چنان‌چه شبکه تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم جهت تبعیت از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی را به عمل نیاورد، وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نسبت به فیلتر و مسدودسازی آن اقدام می‌کند.

وزارت ارتباطات نیز موظف شده بود که اقدامات لازم جهت تقویت شبکه‌های داخلی بومی را به عمل آورد.

عبدالصمد خرم‌آبادی گفت وزارت ارتباطات تاکنون هیچ‌گونه حمایتی از شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند بیسفون، سلام، سروش و غیره به‌عمل نیاورده است.

خرم‌آبادی همچنین با بیان این‌که دولت نباید از شبکه‌های اجتماعی که قوانین جمهوری اسلامی را رعایت نمی‌کنند حمایت کند، افزود: «اکنون که اکثریت اعضای کارگروه تعیین مصادیق حساسیتی در خصوص این موضوع بسیار مهم ندارند جای آن دارد که شورای عالی فضای مجازی که عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در خصوص مسائل فضای مجازی است تعیین تکلیف در مورد شبکه‌های اجتماعی خارجی را در دستور کار خود قرار دهد.»

گفته می‌شود نزدیک به ۱۵ میلیون کاربر ایرانی از تلگرام استفاده می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.