ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیشترین زندانیان ایران در استان البرز زندانی‌اند

رییس کل دادگستری استان البرز تعداد زندانیان این استان را ۲۴ هزار نفر اعلام کرده که در چهار زندان در حبس به سر می‌برند. ۲۲۵ هزار و ۶۲۴ نفر در ایران زندانی‌اند.

رییس کل دادگستری استان البرز گفته است که بیش از ۱۰ درصد زندانیان ایران در این استان و مرکز آن، کرج، نگهداری می‌شوند. احمد فاضلیان تعداد این زندانیان را ۲۴ هزار زندانی اعلام کرده که در چهار زندان این استان در حبس به سر می‌برند.

زندان گوهردشت (رجایی شهر). عکس: آرشیو

خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که امسال استان البرز با پشت سر گذاشتن استان‌های خراسان رضوی و تهران، به صدر جدول دارندگان بیشترین زندانی در ایران رسیده است.

قرار گرفتن زندان‌ها در کنار مناطق مسکونی، حضور مجرمان بعضا خطرناک در سطح استان، مهاجرت خانواده زندانیانی که گاهی علاوه بر داشتن سوابق کیفری، از نظر اقتصادی هم در تنگنا هستند و ...، از جمله مواردی هستند که باعث بروز مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در استان البرز شده‌اند.

این استان از مهاجر پذیر‌‌ ترین استان‌های ایران است و شمار زیادی «حاشیه‌نشین»‌ هم در آن زندگی می‌کنند. ناهمگونی مهاجران و شرایط نابه‌سامان اقتصادی این افراد باعث شده است تا آمار جرم و جنایت در آن، نسبت به دیگر نقاط ایران بالاتر باشد و در نتیجه، زندانی‌های بیشتری هم داشته باشد.

رییس دادگستری استان البرز با استناد به تراکم بالای زندانیان استان البرز گفته است که «محکومیت‌های حبس {زندانیان} بدون عواقب اجتماعی و معضلات و نگرانی‌های عمیق فردی نبوده و نخواهند بود.»

سه سال پیش هم جانشین فرمانده وقت نیروی انتظامی گفته بود که ۳۵ درصد از جرائم کشور در استان‌های تهران و البرز رخ می‌دهد.

احمدرضا رادان گفته بود: «با توجه به این‌که یک سوم جرائم کل کشور در این دو استان اتفاق می‌افتد، ۳۶ درصد کل تماس‌های ۱۱۰ هم مربوط به استان‌های تهران و البرز است.»

۱۶ آبان ماه امسال، نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه ایران گفت که استان‌های چهار محال و بختیاری، اردبیل، کهکیلویه و بویر احمد و البرز بیشترین تعداد پرونده‌های نزاع و ضرب و جرح را دارند: یک مقام قوه قضائیه: ضرب و جرح، بیشترین جرم در ایران

از سال ۹۱ اما بحث انتقال زندانیان از زندان‌های کرج به دیگر استان‌ها به‌خصوص استان تهران مطرح و به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران، مسئولان و نمایندگان کرج در مجلس تبدیل شده است.

در سال‌های گذشته بیش از شش هزار زندانی از زندان‌های استان البرز به استان تهران منتقل شده‌اند و قرار بوده که این انتقال به زندان‌های دیگر، تا سقف ۱۵ هزار نفر انجام شود.

بر اساس آخرین آمار مرکز مطالعات بین‌المللی زندان‌های جهان، تعداد زندانیان ایران، ۲۲۵ هزار و ۶۲۴ نفر اعلام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.