ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد اپوزیسیون سوریه از «عقب‌نشینی» آمریکا از مواضع‌اش

ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده هیأت نمایندگی اپوزیسیون سوریه برای مذاکره با حکومت بشار اسد از «عقب‌نشینی واضح» سیاست آمریکا در قبال سوریه انتقاد کرد و نسبت به خطر شکست خوردن مذاکرات صلح هشدار داد.

ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده هیأت نمایندگی اپوزیسیون سوریه برای مذاکره با حکومت بشار اسد از «عقب‌نشینی واضح» سیاست آمریکا در قبال سوریه انتقاد کرد و نسبت به خطر شکست خوردن مذاکرات صلح هشدار داد.

ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده هیأت نمایندگی اپوزیسیون سوریه برای مذاکره با حکومت بشار اسد

به‌گزارش رویترز، ریاض حجاب امروز سه‌شنبه ۱۲ ژانویه / ۲۲ دی در پاریس گفت: «متأسفانه در مورد دستور کار مذاکرات صلح سوریه عقب‌نشینی واضحی به‌ویژه در مواضع آمریکا دیده می‌شود.»

ریاض حجاب افزود: «آن‌ها می‌خواهند دولتی ایجاد شود که رژیم به اپوزیسیون چند وزارتخانه و وزیر بدهد.»

به‌گفته هماهنگ‌کننده هیأت نمایندگی اپوزیسیون سوریه «این عقب‌نشینی موجب شد تا قطعنامه ۲۲۵۴ با معایب و ابهامات بسیار به تصویب برسد.»

در شورای امنیت تا ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ هر قطعنامه‌ای درباره سوریه را روسیه و چین وتو می‌کردند اما از نیمه این ماه قطعنامه‌ای در این شورا تصویب شد که بر مبنای آن روندی سیاسی برای پایان بخشیدن به جنگ سوریه در پیش گرفته خواهد شد.

قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت در نظر دارد که ابتدا آتش‌بسی در سراسر سوریه برقرار شود و سپس در مدت شش ماه دولت وحدت ملی تشکیل شود تا در عرض ۱۸ ماه انتخابات را برگزار کند.

ریاض حجاب می‌گوید در جریان مذاکرات «آمریکایی‌ها و روس‌ها از رفتن بشار اسد به هیچ‌وجه سخنی نگفتند و این یک عقب‌نشینی واضح است.»

او افزود: «زمانی که اوباما اعلام کرد اسد مشروعیت خود را از دست داده است، جان کری در حال سازش با روسیه بود.»

ریاض حجاب با بیان این‌که آمریکا در مورد سوریه گفته بود خط قرمز ما استفاده حکومت اسد از سلاح شیمیایی است و اوباما این خط قرمز را در تابستان ۲۰۱۳ کنار گذاشت، گفت: «تاریخ نمی‌بخشد.»

ریاض حجاب در روز ۱۷ دسامبر / ۲۶ آذر به‌عنوان هماهنگ‌کننده هیأت نمایندگی اپوزیسیون سوریه برای مذاکره با حکومت بشار اسد انتخاب شد. او نخست‌وزیر پیشین سوریه است که در ماه اوت سال ۲۰۱۲، دو ماه پس از نخست‌وزیر شدنش، با خانواده خود به اردن گریخت.

مذاکرات صلح سوریه قرار است در روز ۲۵ ژانویه / ۵ بهمن‌ماه در ژنو از سر گرفته شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.