ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی سپاه: ورود شناورهای آمریکایی عمدی نباشد برخورد دیگری می‌کنیم

به‌رغم آن‌که پنتاگون از آزادی سرنشینان دو شناور آمریکایی توقیف‌شده در ایران خبر داده بود، آن‌ها همچنان در اسارت هستند. مسئولان سپاه می‌گویند در حال «تخلیه اطلاعاتی» این سربازان هستند.

سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران درباره توقیف دو شناور آمریکایی و بازداشت ۱۰ ملوان تبعه این کشور در آب‌های خلیج فارس گفت آزادی آن‌ها گمانه‌زنی است اما اگر معلوم شود کار آن‌ها عمدی نبوده، برخورد دیگری صورت خواهد گرفت.

سریال رویارویی‌های شناورهای آمریکایی و ایرانی در خلیج فارس ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رمضان شریف، امروز چهارشنبه ۲۳ دی گفت: «اگر مشخص شود که کار آن‌ها عمدی نبوده برخورد دیگری صورت خواهد گرفت اما اگر در تخلیه اطلاعاتی و گفت‌وگو با آن‌ها مشخص شود که ورود آن‌ها به‌منزله انجام کارهای اطلاعاتی و کارهای بی‌ربط بوده است، قطعاً مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام خواهند داد.»

او آزادی فوری ملوانان آمریکایی را «گمانه‌زنی» خواند و گفت آن را نه تأیید و نه تکذیب می‌کند.

شامگاه سه‌شنبه ۲۲ دی‌ماه ایران دو شناور آمریکایی در آب‌های خلیج فارس را توقیف و خدمه آن‌ها که ۱۰ تفنگدار آمریکایی‌اند دستگیر کرد. وزارت دفاع آمریکا نیز این خبر را تأیید کرد. رایزنی‌ها بین ایران و آمریکا ادامه دارد و قرار بود که صبح چهارشنبه این دو قایق و سرنشینان آن آزاد شوند.

از سوی دیگر علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت از همان ابتدای کار تماس‌های دیپلماتیک برقرار بود و سپاه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در تماس بود و ظریف نیز با جان کری، همتای آمریکایی خود تماس داشت.

او گفت جان کری درخواست آزادی ملوانان آمریکایی را مطرح کرده اما «ظریف موضع قوی و محکمی داشته و اعلام کرده که آن‌ها در آب‌های سرزمینی ما بودند و باید عذرخواهی کنید.»

علی فدوی افزود این روند طول زیادی نخواهد کشید و نیروی دریایی سپاه در مورد این افراد «به‌محض دستور از سلسه مراتب» اقدام می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین گفت پس از دستگیری نظامیان آمریکایی، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی «حدود ۴۰ دقیقه رفتار غیرحرفه‌ای و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت» که با اقدام نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت.

خدمه این دو شناور، ۹ نفر مرد و یک نفر زن هستند.

قایق‌های توقیف شده از نوع شناورهای کوچک رودخانه‌ای (SURC) هستند که برای گشت‌زنی و نگهبانی عادی در خلیج فارس‌ به‌کار می‌روند. خدمه این شناور‌ها معمولاً نیروهای ویژه و تفنگداران دریایی ایالات متحده هستند. قایق‌ها این‌گونه طراحی شده‌اند که در دریا و در رودخانه‌های کم‌عمق قابلیت حرکت داشته باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.