ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال خروج فاطمه اختصاری و مهدی موسوی از ایران

یک رسانه نزدیک به سپاه ادعا کرده که دو شاعر ایرانی که به حبس‌های طولانی و شلاق محکوم شده‌اند از ایران گریخته‌اند. نشانی از این دو شاعر فعلاً در دست نیست.

رسانه نزدیک به سپاه ادعا کرده که فاطمه اختصاری و مهدی موسوی، دو شاعر ایرانی که به حبس‌های طولانی و شلاق محکوم شده‌اند از ایران گریخته‌اند. فعلاً جز یک تصویر، نشانی از این دو شاعر در دست نیست.

عکسی که خبرگزاری فارس از دو شاعر ایرانی در برنامه تلویزیون «کاوش» منتشر کرده

خبرگزاری فارس گزارش داده که فاطمه اختصاری و مهدی موسوی که با سپردن وثیقه منتظر برگزاری دادگاه تجدید نظر بودند، از ایران «فرار» کرده‌اند. این خبرگزاری تصویری هم منتشر کرده که این دو شاعر را در یکی از برنامه‌های شبکه تلویزیونی «کاوش» در کردستان عراق نشان می‌دهد.

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی خبر خروج فاطمه اختصاری و مهدی موسوی از ایران را تأیید کرده و می‌گوید این دو شاعر اکنون در سلیمانیه عراق به سر می‌برند و از دولت سوئد تقاضای پناهندگی کرده‌اند. اما صحت این خبر هنوز توسط رسانه‌های مستقل تأیید نشده. همچنین فاطمه اختصاری و مهدی موسوی در شبکه‌های اجتماعی نیز توضیحی در این‌باره منتشر نکرده‌اند. هواداران آن‌ها هم که حضوری فعال در شبکه‌های اجتماعی دارند از این دو شاعر بی‌خبرند.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، مهدی موسوی و فاطمه اختصاری را به تحمل در مجموع ۱۹۸ ضربه شلاق و ۲۰ سال زندان محکوم کرده است. اتهام این دو شاعر ایرانی توهین به مقدسات، نشر تصاویر غیر اخلاقی در اینترنت و روبوسی و دست دادن با نامحرم بوده. مهدی موسوی و فاطمه اختصاری به حکم صادره اعتراض کرده  بودند، اما هنوز دادگاه تجدید نظر آن ‌ها برگزار نشده. فاطمه اختصاری در این باره گفته است: «مطمئناً اگر این حکم ناعادلانه پابرجا بماند به طور مفصل بسیاری از ناگفته ‌ها را به صورت عمومی مطرح خواهیم کرد.»

مهدی موسوی در شبکه های اجتماعی اعلام کرده بود که حکم دادگاه انقلاب پیش از شنیدن دفاعیات او صادر شده است.

گذرنامه مهدی موسوی و فاطمه اختصاری حدوداً اواسط آذر ۹۳ در حالی که قصد داشتند برای شرکت در یک برنامه ادبی از ایران خارج شوند، ضبط شد. سپس آن ‌ها به دادسرا احضار شدند، اما به دادسرا مراجعه نکردند و سرانجام یکشنبه ۱۷ آذر ۹۳ بازداشت شدند. آن ‌ها تا ۲۳ دی سال گذشته در بند ۲-الف زندان اوین محبوس بودند.

در آن زمان یکی از سایت‌های نزدیک به محافل اطلاعاتی، این دو شاعر ایرانی را به آشنایی و دوستی با شاهین نجفی، برگزاری مهمانی‌های مختلط و برگزاری جلسات ادبی در سطح شهر تهران و در برخی از شهرستان‌ها و «گسترش ابتذال» و «تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی» متهم کرده بود.

خبرگزاری فارس این‌بار اما از این دو شاعر ایرانی به عنوان «همکاران داخلی» شاهین نجفی «مرتد» یاد کرده است.

فاطمه اختصاری درباره اتهام همکاری با شاهین نجفی گفته بود: «هیچ یک از آثار مورد بحث و جنجالی شاهین نجفی از جمله ترانه  های نقی، مهدی، ترامادول، ممد نوبری و… سروده من و دکتر موسوی نبوده و اشعاری که چندین سال قبل از ما اجرا شده، اشعاری عاشقانه یا اجتماعی بوده که همگی در کتاب‌های ما به چاپ رسیده‌اند.»

کانون نویسندگان ایران و همچنین مرکز آمریکایی پن و نیز کنگره انجمن جهانی قلم که با شرکت ۲۷۰ نویسنده از سراسر جهان از ۱۳ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۱۵ در شهر کبک در کانادا برگزار شد، حکم دادگاه انقلاب درباره این دو شاعر ایرانی را محکوم کرده بودند.

مطلب تازه‌تر:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.