ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آمریکا با مک‌دونالد به دنبال نفوذ در ایران است»

نظامیان جمهوری اسلامی هر روز که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شود، فعال‌تر می‌شوند و با تکرار واژه «نفوذ» هدایت آراء عمومی و دخالت در انتخابات را پیش می‌برند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران می‌گوید که آمریکا با «مک دونالد و نوشابه‌های طعم‌دار» به دنبال تغییر ذائقه ایرانیان است. او رد صلاحیت‌ها را نیز  وظیفه و مسئولیت شورای نگهبان در برابر مردم می‌داند.

به گزارش خبرگزاری‌های مهر و فارس، رسول سنایی‌راد،معاون سیاسی سپاه پاسداران چهارشنبه ۳۰ دی، یک‌بار دیگر «مسئله نفوذ» را جدی دانست و گفت: «نفوذی‌ها ویژگی‌های علمی، مالی و جنسی خاص دارند.»

او «مک دونالد و نوشابه‌های با طعم خاص» را بخشی از پروژه نفوذ دانست و گفت: «آمریکایی‌ها اصرار دارند دفتر امنیتی را خود به دست بگیرند زیرا از این طریق می‌توانند ابتدا ذائقه‌ها را تغییر دهند و سپس به اهداف مختلف خود دست پیدا کنند. همان‌گونه که شعبه‌های مک‌دونالد و تولید نوشابه با طعم‌های خاص را در ایران به راه انداختند.»

دو روز پیش خبرگزاری‌ها از آمادگی مک‌دونالد برای دایر کردن نمایندگی در ایران خبر داده بودند. آبان ۹۴، آغاز به کار یک شعبه منسوب به «کی اف سی» در تهران، با اعتراض شدید تعدادی از نمایندگان، شخصیت‌های مذهبی و جریان‌های تندرو روبرو شد.

به دنبال این اعتراض‌ها، دولت جمهوری اسلامی، این نمایندگی را فاقد مجوز و پروانه کسب دانست و نیروی انتظامی آن را پلمپ کرد.

رسول سنایی‌راد همچنین رد صلاحیت‌ها را وظیفه قانونی و مسئولیت شورای نگهبان دانست و گفت: «آن‌ها نیز در برابر مردم و نظام وظیفه دارند تا مسئولیت خود را به درستی انجام دهند»

این مقام نظامی همچنین نسبت به آن‌چه که «تلاش و تحرک نفوذی‌ها و ضد انقلاب در انتخابات» خواند، هشدار داد و گفت که «باید آگاه باشید که ضد انقلاب هم این بار به دنبال تحریم انتخابات نیست.»

شهریور امسال برای نخستین بار رهبر جمهوری اسلامی نسبت به «پروژه نفوذ امریکا و ضد انقلاب» هشدار داد و از سپاه پاسداران خواست که «این مسئله را رصد و با آن برخورد کند.» سپاه پاسداران در پائیز امسال چهار روزنامه‌نگار را به اتهام همکاری با پروژه نفوذ بازداشت کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران هم وظیفه این نهاد را «جلوگیری از نفوذ در ارکان حاکمیتی» عنوان کرد و گفت که «سپاه در انتخابات با تبیین ویژگی‌های نماینده اصلح، آراء عمومی را هدایت می‌کند.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    اصولا ورود وتاپیر نظامیان در مناصب سیاسی و اجرایی کشور پذ یرفته شده نیست و حتما به سمت دیکتاتوری وهر چیزی بغیر از دمکراسی پیش خواهیم رفت.ودومن اگر قرار باشد 36سال حکومت اسلامی بقولی بایک ساندویچ بهم بریزد واقعا خنده دار نیست.اییینه شکستن خطاست ...سومن 36سال با دشمن فرضی زندگیمان نابود شد ودرحالیکه هیچ لولویی در کار نبود وهر کشوری برای منافع ملی خودش کار میکند وبس البته بغیر از مملکت داران ما.

  • naseem

    دکتر لاهیجی که خود از نویسندگان طرح اولیه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود- قانونی که در آن سخنی از ولایت فقیه نبود- اینها را از تضادهای درونی قانون اساسی می‌داند و معتقد است: «جمهوری اسلامی جمهوری نیست چراکه جمهوری یعنی نظام مردمی. یعنی نظامی که مردم به ​وجودش می‌آورند و در آن نظام هم همه رای برابر دارند. ولی وقتی نظامی مخلوط و ملغمه​ای شد از حقوق الهی و حقوق شهروندی، یعنی کسی به​​عنوان نماینده خدا یا نماینده امام برای خودش و برای پیروانش حق ویژه قائل بود، این نظام دیگر نمی‌تواند جمهوری باشد.» از سوی دیگر ولی فقیه زمانی که حق دخالت در همه امور را داشته باشد، می‌تواند به راحتی نظر و عقیده خودش را ملاک اداره کشور قرار دهد. به عنوان مثال یکی از دلایل رد صلاحیت علی مطهری به نظر آقای لاهیجی این است که او می‌گوید باید آزادی‌های بیشتری به مردم داده شود در حالی که خامنه‌ای اعتقاد دارد که باید روز به روز بر میزان فشار و محدودیت​ها، چه در زندگی عادی و روزمره مردم و چه در ارتباط با حقوق و آزادی​های اجتماعی، افزود. از همین رو حلقه محاصره خامنه‌ای و طرفدارانش رو به روز تنگ‌تر شده و کم‌کم حتی طرفداران و موافقان نظام را هم فرا می‌گیرد.

  • حقیقتگو

    آخر انگل اسلام ناب محمدی شیطان زاده سی چند ساله که میدونی و متوجه شدی که میلیون هاشون هرچی گفتید و کشتید و شکنجه کردید و هرچه دزدیدید و چپاول کردید و به دختر و زن و ناموسوشون تجاوز کردید و معتاد و کارتن خواب و بیمار و روانی و بیکارشون کردید پذیرفتن و هیچی بهتون نگفتند و حتی خیلی از این میلیون هاشون هم افسارتون را به گردن هاشون انداختن که به بهشت ببریدشون و در حقیقت مثل تکه خمیرهای زنده ای بودن و هستند که باب طبع دست های اربابانتون در امریکا واسرائیل و اروپا می باشند پس واقعا" نامردیه که برای سرگرم کردنشون فقط گوشی مبایل چینی و لوازم آرایش بهشون تقدیم کنید لاقل بگذارید در این زندگی بی زندگی شون چندتا همبرگر اوبامائی " مکدونالد آخوندی" هم میل بفرمایند. آهای انگل آخوند زاده لازم نیست دل شیطانیت به حال مزه و ذائقه این بدبختان در قفس اسلام ناب محمدی و امپریالیست ها گرفتار شده بسوزه!!

  • درسا

    این بیچاره ها از سایه خودشان هم می ترسند رژیم بیگانه و فاشیستی جمهوری اسلامی جایی در ایران زمین ندارد و باید برچیده شود