ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«محدودیت ویزای آمریکا تغییر خواهد کرد»

مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید به‌زودی در برنامه محدودیت ویزا به آمریکا تغییراتی انجام خواهد شد.

مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید به‌زودی در برنامه محدودیت ویزا به آمریکا تغییراتی انجام خواهد شد.

به‌گزارش «هیل»، وب‌سایت کنگره آمریکا، مارک تونر گفت تغییرات هنوز صورت نگرفته و کاخ سفید هنوز چیزی را رد نکرده است اما دولت آمریکا درباره اجرای تغییرات حرف‌های زیادی خواهد داشت.

از سوی دیگر منابع آگاه در کاخ سفید و کنگره آمریکا نیز به آسوشیتدپرس گفته‌اند که دولت آمریکا جزئیات قانون جدید ویزای این کشور را به‌زودی اعلام خواهد کرد.

این منابع گفته‌اند که احتمالاً جزئیات جدید امروز پنج‌شنبه ۲۱ ژانویه / یکم بهمن اعلام می‌شود.

بر این اساس دولت آمریکا می‌خواهد برای کسانی که به‌منظور کارهای دولتی یا از سوی سازمان ملل یا برای فعالیت‌های انسان‌دوستانه یا روزنامه‌نگاری به چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان سفر می‌کنند و یا فعالیت‌های قانونی تجاری با این کشورها دارند، استثناء قائل شود اما دریافت ویزا برای شهروندان دو تابعیتی این چهار کشور پا بر جا خواهد ماند.

پیش از این اتباع ۳۸ کشور، از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانستند تا ۹۰ روز بدون ویزا به آمریکا سفر کنند. اما کنگره آمریکا و مجلس سنای این کشور در ماه دسامبر طرحی را به‌تصویب رساندند که بر اساس آن افرادی که در پنج سال گذشته – از اول مارس ۲۰۱۱ یعنی زمان شروع اعتراضات و سپس جنگ داخلی در کشور سوریه ـ به ایران، عراق، سوریه و سودان سفر کرده باشند، نمی‌توانند بدون ویزا به آمریکا سفر کنند.

این طرح روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ / ۲۷ آذر به امضای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا رسید.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پیش از این گفته بود اجرای کامل قانون جدید ویزا برای آمریکا نقض برجام و توافق هسته‌ای است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sina

    به درک نمیریم نمیریم آمریکا .. چه اشکالی دارهه همه ویزا بگیرند . این کارها عادلانه است وقتی خود آمریکایی ها هم وقتی اروپا میروند ۱۹۰ یورو برای روادید بدهند.همه این کارها را میکند هی پول الکی بگیرند و دستگاههای قراضه اشونه به اروپاییها قالب کنند. به درک نمیریم نمیریم آمریکا. همون عربهای دوست داشتنی اشون بروند اونجا..