ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها نفر در سه حمله انتحاری در کامرون کشته شدند

یکی از خونین‌ترین حملات اسلامگرایان تندرو در کامرون از سال ۲۰۱۳ تا کنون، امروز دوشنبه ۲۵ ژانویه / ۵ بهمن‌ماه در سه حمله انتحاری در یک شهر شمالی این کشور شکل گرفت.

یکی از خونین‌ترین حملات اسلامگرایان تندرو در کامرون از سال ۲۰۱۳ تا کنون، امروز دوشنبه ۲۵ ژانویه / ۵ بهمن‌ماه در سه حمله انتحاری در یک شهر شمالی این کشور شکل گرفت.

از سال ۲۰۱۳ تا اوایل ماه ژانویه در کامرون یک هزار و ۲۰۰ نفر در حملات تروریستی گروه اسلامگرای بوکو حرام کشته شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این حملات انتحاری در بازار محلی شهر بودو واقع در مرز با مقر گروه اسلامی بوکو حرام در نیجریه صورت گرفت.

یک مقام پلیس کامرون که نامش را نخواست اعلام کند گفت نخستین آمار حاکی از کشته شدن ۲۹ نفر و زخمی شدن ۳۰ نفر در این حملات دارد. به‌گفته یک مسئول نیروهای امنیتی سه تروریست انتحاری در میان کشته‌شدگان هستند.

عیسی چیروما باکاری، وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت کامرون در آغاز ماه ژانویه اعلام کرد که از سال ۲۰۱۳ که اسلامگرایان تندروی نیجریه حمله به خاک کامرون را آغاز کردند، تا کنون یک هزار و ۲۰۰ نفر، از جمله ۶۷ نظامی و سه مأمور پلیس در حملات تروریستی کشته شده‌اند.

مقامات کامرونی همچنین از حدود ۳۰ عملیات انتحاری در این مدت خبر داده‌‌اند. چنین عملیاتی بیش از پیش توسط نوجوانان و زنان صورت می‌گیرند و محل آن‌ها اغلب بازارهای پرجمعیت است.

از آن‌جا که این ترورها اغلب در زیر حجاب اسلامی و با کمربندهای انفجاری انجام می‌شود دولت کامرون در تابستان گذشته برقع را در این کشور ممنوع اعلام کرد.

از آغاز ماه ژانویه جاری شمال کامرون چند بار هدف عملیات تروریستی قرار گرفته است. دو عملیات انتحاری در روزهای ۱۳ و ۱۸ ژانویه در دو مسجد به‌‌ترتیب ۱۲ و چهار کشته بر جای گذاشت.

از ماه نوامبر سال گذشته میلادی ارتش کامرون در چارچوب ائتلاف منطقه‌ای نظامی با دولت‌های نیجریه، نیجر، چاد و بنین چندین عملیات نظامی علیه گروه بوکو حرام انجام داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.