ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد جنتی: تا جایی که توانستیم رد صلاحیت کردیم

دبیر شورای نگهبان رد صلاحیت بسیاری از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی را وظیفه این نهاد دانست و گفت: «تا آنجا که توانستیم جلوی نفوذ را گرفتیم.»

دبیر شورای نگهبان در آخرین روز تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی گفت: «تا آنجا که توانسته‌ایم نفوذی‌ها را شناسایی کردیم و فکر نکنم در آینده در مجلس خبرگان رهبری مشکلی داشته باشیم.»

دبیر شورای نگهبان رد صلاحیت گسترده داوطلبان را وظیفه این نهاد برای«جلوگیری از ورود عوامل نفوذی» دانست

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه پنجم اسفند در همایش "تجلیل از فقهای ضد انگلیسی"گفت که مجلس خبرگان در آینده مشکلی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، او یک‌بار دیگر مدعی شد که «عده‌ای از سال‌ها پیش سعی داشتند با نفوذ به مجلس خبرگان، قدرت رهبری را تضعیف کنند» و گفت: «بیگانگانی مانند آمریکا و انگلیس می‌خواهند در فضای انتخابات از این فرصت استفاده کنند و عوامل و نفوذی‌های خودشان را به مجلس خبرگان رهبری بفرستند».

جنتی گروهی از نیروهای سیاسی داخل ایران را «افراد مقروض و مفسد و هماهنگ با سیاست‌های بیگانگان» دانست که «به دنبال آن هستند که عده‌ای از عناصر و عوامل خودشان را روانه مجلس خبرگان رهبری کنند».

او که نامزد انتخابات خبرگان رهبری نیز هست با بیان این‌که «می‌خواهند نفوذی‌های خودشان را به مجلس خبرگان رهبری بفرستند و مدتهاست روی این موضوع کار می‌کنند» گفت: «ما تا جایی که توانستیم جلوی نفوذی‌ها را گرفتیم.»

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش یک‌بار دیگر تکرار کرد که «ما تا جایی که شناسایی کردیم و در توانمان بود، جلوی آن‌ها را گرفته‌ایم»، گفت: «فکر نمی‌کنم مشکلی در خبرگان رهبری داشته باشیم.»

نخستین بار شهریور امسال رهبر جمهوری اسلامی ایران «غرب و دشمنان جمهوری اسلامی» را به «تلاش برای نفوذ در ارکان نظام» متهم کرد و از سپاه پاسداران خواست که «این مسئله را رصد و با آن برخورد کند». پس از آن فرماندهان نظامی و محافظه‌کاران تندرو رقبای انتخاباتی خود را «عوامل نفوذی» دانستند که مورد حمایت «بیگانگان» هستند. دبیر شورای نگهبان نیز پیش از این وظیفه این نهاد را «جلوگیری از ورود نفوذی‌ها به ارکان نظام» عنوان کرده بود.

احمد جنتی نام‌نویسی ۱۲ هزار داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را هم «برنامه‌ریزی دشمنان» دانست و گفت: «شورای نگهبان تا آنجا که می‌توانست به وظیفه خودش عمل کرد.»

براساس گزارش ستاد انتخابات وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران ۱۲ هزار داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده بودند که شورای نگهبان بیش از نیمی از این داوطلبان را رد صلاحیت کرد.

همچنین از ۷۹۵ داوطلبی که برای انتخابات خبرگان رهبری نام‌نویسی کرده بودند، شورای نگهبان در ‌‌نهایت ۱۶۱ نفر را تائید صلاحیت کرد. به‌گونه‌ای که نتیجه انتخابات در شش حوزه انتخابیه پیش از برگزاری انتخابات مشخص و تعداد داوطلبان با تعداد نمایندگان این حوزه‌های انتخابیه برابر است.

گروه‌های همسو با اصلاح‌طلبان و دولت پیش از این اعلام کرده بودند که بیشتر داوطلبان رد صلاحیت شده، از نامزدهای نزدیک به این جریان هستند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت همزمان هفتم اسفند برگزار می‌شود. وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که نتیجه این انتخابات تا روز دهم اسفند اعلام خواهد شد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

پرونده ویژه انتخابات در رادیو زمانه: تقویت رهبر یا چیدن بال و پر او

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nb

    مثل سگ میترسید از اینکه شما فسیلا رو برکنار کنند. مطمنم شبا تا صبح سگ خوابی دارید، واقعا ارزششو داره؟ پیروزی نزدیک است