ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو روزنامه‌نگار بازداشت‌شده در ترکیه آزاد شدند

جان دوندار، سردبیر روزنامه «جمهوریت»، و اردم گول نماینده این روزنامه در آنکارا که به دلیل افشای اسناد محرمانه در ترکیه بازداشت شده بودند از زندان آزاد شدند.

جان دوندار، سردبیر روزنامه «جمهوریت»، و اردم گول نماینده این روزنامه در آنکارا که به دلیل افشای اسناد محرمانه در ترکیه بازداشت شده بودند از زندان آزاد شدند.

جان دوندار (راست) و اردم گول پس از آزادی از زندان

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این دو روزنامه‌نگار پس از سه ماه زندان در میان استقبال بستگان و همکاران خود از زندان آزاد شدند.

روز پنج‌شنبه ۲۵ فوریه / ۶ اسفند، دادگاه قانون اساسی ترکیه با ۱۲ رأی موافق در مقابل سه رأی مخالف تصویب کرد که «حق آزادی فردی و امنیت» جان دوندار و اردم گول در بازداشت موقت نقض شده است.

با این حال محاکمه این دو روزنامه‌نگار ادامه خواهد داشت و خطر حبس ابد آن‌ها را همچنان تهدید می‌کند.

دوندار و گول تابستان گذشته در روزنامه «جمهوریت» تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کرده بودند که در آن‌ها نشان داده می‌شد در ماه ژانویه ۲۰۱۴ در یک پاسگاه ژاندارمری ترکیه در نزدیکی مرز سوریه خمپاره‌ها و مهمات جنگی را به‌طور پنهانی در جعبه‌های دارو بسته‌بندی کرده و با کامیون به‌طور رسمی با نام یک سازمان بشردوستانه به سوریه می‌فرستادند.

انتشار این تصاویر و فیلم‌ها بر روی اینترنت رسوایی سیاسی به‌بار آورد چرا که کامیون‌ها متعلق به سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) بودند که سلاح‌ها را به مقصد شورشیان اسلامگرا در سوریه حمل می‌کردند.

دولت ترکیه هرگونه گزارشگری درباره این موضوع را ممنوع اعلام کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.