ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایرانیان پناهجو در اردوگاه کاله لب‌های خود را دوختند

در پی عملیات چند روزه برچیدن چادرهای پناهجویان در کاله فرانسه، گروهی از ایرانیان پناهجو در اعتراض به این اقدام در برابر دوربین خبرنگاران لب‌های خود را دوختند.

در کاله، موسوم به اردوگاه «جنگل» یک گروه از پناهجویان ایرانی در حرکتی اعتراضی در دو نوبت لب‌های خود را دوختند. آن‌ها به برچیدن این اردوگاه اعتراض کردند.

این اقدام روز پنج‌شنبه ۳ مارس / ۱۳ اسفند رخ داد. حدود ۱۲ ساعت پیش از آن نیز گروه دیگری از ایرانیان لب‌های خود را دوخته بودند.

به‌دستور دولت فرانسه از روز دوشنبه ۲۹ فوریه / ۱۰ اسفند مأموران با بولدوزر چادرها و سرپناه‌های پناهندگان در کاله را ویران می‌کنند، جایی که از آن با نام اردوگاه «جنگل» یاد می‌شود. در این چند روز بسیاری از پناهجویان با از دست دادن سرپناه خود آواره شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نوشته است پناهجویان معترض ایرانی در برابر عکاسان و دوربین‌ها، و درست در مقابل دفتر پزشکان بدون مرز در منطقه جنوبی این اردوگاه شروع به دوختن لب‌های خود کردند. پلیس در روزهای اخیر همین منطقه جنوب اردوگاه «جنگل» را تخلیه کرد.

بنا به این گزارش ۹ ایرانی لب‌های خود را دوختند اما معلوم نیست که برخی از آن‌ها در گروه قبلی نیز دست به چنین کاری زده بودند یا خیر.

«حالا می‌خواهید به ما گوش کنید؟»

این ۹ ایرانی همه مرد بودند و تقریباً چهره‌های خود را با دستمال پارچه‌ای پوشانده بودند. یکی از آن‌ها که حدود ۴۰ سال سن داشت فریاد می‌زد. او نوشته‌ای با مضمون «حالا می‌خواهید به ما گوش کنید؟» در دست داشت.

حدود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه پناهجویان معترض ایرانی دست به راهپیمایی زدند و در مقابل منطقه مسدود شده توسط پلیس امنیتی قرار گرفتند. چند متر دورتر بولدوزرها در رفت و آمد بودند.

به‌گفته نهادهای کمک‌رسان به پناهجویان، روز قبل از آن نیز هشت ایرانی لب‌های خود را دوخته بودند. آن‌ها نیز به ویران کردن سرپناهشان اعتراض داشتند.

علی آهنی، سفیر ایران در فرانسه روز پنج‌شنبه با اشاره به وضعیت پناهجویان ایرانی در کاله به خبرگزاری فارس گفت با برخی از این پناهجویان در ارتباط بوده و با آن‌ها درباره شرایط بازگرداندنشان به ایران رایزنی کرده است.

آهنی گفت برخی از پناهجویان امید به شرایط بهتر دارند و «تا زمانی که آن‌ها خودشان نخواهند کاری نمی‌شود کرد.»

در این بخش از اردوگاه «جنگل» بین ۸۰۰ تا یک هزار پناهجو مستقر شده‌اند. در کل اردوگاه سه هزار و ۴۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان به‌سر می‌برند.

اردوگاه کاله محل سکونت پناهجویانی است که قصد دارند خود را از طریق «یورو تونل» به بریتانیا برسانند.

در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵ / ۲ آذرماه سال جاری نیز دست‌کم پنج پناهجوی ایرانی در ایدومنی، واقع در مرز یونان و مقدونیه لب‌های خود را دوختند. آن‌ها در اعتراض به عدم دریافت مجوز عبور به کشورهای اروپایی دست به چنین اقدامی زدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.