ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختتامیه خبرگان چهارم در غیاب روحانی و رفسنجانی

مراسم خداحافظی و عکس یادگاری اعضاء با محمد یزدی بدون روحانی و رفسنجانی برگزار شد. یزدی در سخنرانی خود گفت ۹۷درصد کسانی که به خبرگان پنجم راه یافته‌اند به ولایت فقیه اعتقاد دارند.

مراسم خداحافظی اعضاء با محمد یزدی در نشست اختتامیه خبرگان چهارم در عصر چهارشنبه ۱۹ اسفند، بدون روحانی و رفسنجانی برگزار شد. یزدی در سخنرانی خود گفت ۹۷درصد کسانی که به خبرگان پنجم راه یافته‌اند به ولایت فقیه اعتقاد دارند.

محمد یزدی، رئیس خبرگان چهارم در سخنرانی آخرین جلسه این مجلس یادآوری کرد: «مجلس خبرگان در این سیستم که قوای سه‌گانه وجود دارد و در راس آن رهبری حضور دارد، جایگاهش در طول و عرض رهبری است.» او گفت انتخاب رهبر و نظارت بر استمرار شرایط بر عهده مجلس خبرگان است تا ماهیت و هویت نظام تبدیل به سیستم‌های دیگر حکومتی نشود.

یزدی افزود اکثریت کسانی که به خبرگان پنجم راه یافته‌اند، همفکر هستند و به ولایت‌فقیه و به مسائل فقهی معتقدند. او یک روز پیش‌تر ابراز خوشحالی کرده بود که برای خبرگان بعدی رای نیاورده و باری از دوشش برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری "تسنیم"، یزدی مشروعیت دستگاه‌ها و ادارات را در گرو ارتباط با ولایت فقیه دانست.

خبرگزاری فارس در باره نامزدی احمد جنتی برای ریاست خبرگان پنجم می‌نویسد هیچ نظری به صورت قطعی در باره ریاست احتمالی و فراکسیونی احمد جنتی بر خبرگان پنجم طرح نشده است. فارس به نقل از احمد خاتمی نوشت: «اصولا در خبرگان مقوله‌ای به نام فراکسیون وجود ندارد.»

مجلس خبرگان دوره پنجم در روزهای چهارم و پنجم خرداد سال ۹۵ افتتاح خواهد شد و  تاریخ کار رسمی آن  هفتم خرداد عنوان شده است.

غیبت روحانی و رفسنجانی در مراسم پایانی اختتامیه خبرگان و عدم حضورشان در عکس‌های یادگاری اعضا با یکدیگر در حالی برجسته شده که این دو در صدر آرای ماخوذه خبرگان در حوزه تهران قرار گرفتند. احمد جنتی نفر آخر این لیست شانزده نفری شد و مصباح و یزدی از ورود به این مجلس باز ماندند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    البته این از معجزات نظام مقدس و از ویژگیهای (بفرمایش ولی امر مسلمین جهان انتخابات کاملا آزاد) است که رای دهندگان تهران که یکجا به هر سی نفر لیست اصلاح طلبان برای مجلس شورای اسلامی رای داده بودند، هنگامی که نوبت به شانزده نفر مجلس خبرگان رسید، همین که نام 15 نفر لیست اصلاح طلبان را نوشتند، ناگهان نظرشان تغییر کرد و نام جنتی را بعنوان نفر شانزدهم نوشتند ! دشمن بداند که امت حزب اله حاضر در صحنه کار خود را بموقع می کند ! البته خدا هم رحم کرد! زیرا اگر غیر از این میشد چنانکه تهدید کرده بودند چند صندوق می بایست باطل اعلام میشد !

  • Farid

    رفسنجانی و روحانی که دهها سالست در مجلس خفتگان انتخاب شده  از قبل بوده اند!

  • میترا

    "اکثر کسانی که به خبرگان پنجم راه یافته‌اند به ولایت فقیه اعتقاد دارند": یعنی یه عده ای از فیلترهای متعدد رد شدن و رای آوردن و رفتن توی مجلسی که قراره ولی فقیه رو تعیین کنه ولی به ولایت فقیه اعتقاد ندارن!!! فقط یه ملای پوکیده و زذل می تونه این همه اباطیل رو به هم وصله کرده به دهان نامبارکش بیاره.