ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

• دیدگاه

"بازهای آزادی کردستان" مسئولیت حمله انتحاری آنکارا را برعهده گرفت

گروه (TAK) که جریانی انشعابی از پ‌ک‌ک است مسئولیت حمله انتحاری آنکارا را تقبل کرد. آلمان در واکنش به تهدیدات تروریستی در ترکیه کنسولگری و سفارت خود در استانبول و آنکارا را بست.

گروه بازهای آزادی کردستان (TAK)، که یک جریان تندروی انشعابی از پ‌ک‌ک است مسئولیت حمله انتحاری آنکارا را تقبل کرد. آلمان در واکنش به تهدیدات تروریستی در ترکیه، کنسولگری و سفارت خود در استانبول و آنکارا را بست.

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در حوالی میدان "قزل‌آی" آنکارا ۳۷ کشته و ۱۲۵ زخمی به جا گذاشت

روز پنجشنبه ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) گروه"بازهای آزادی کردستان" با انتشار بیانیه‌ای در اینترنت، مسئولیت حمله انتحاری در مرکز آنکارا را تقبل کرد و گفت این اقدام را به تلافی اقدامات ارتش ترکیه در نواحی کردنشین در جنوب شرقی این کشور انجام داده است.

گروه یاد شده، مسئولیت حمله دیگری در آنکارا در ۱۷ فوریه را نیز پذیرفته بود. در آن حمله به اتوبوس حامل نظامیان ترکیه ۲۸ نفر کشته شدند. بازهای آزادی کردستان، یکی از شاخه‌های انشعابی و افراطی پ‌ک‌ک است که در اوت سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرد.

روز پنجشنبه، وزارت خارجه آلمان نیز در واکنش به هشدارهای امنیتی و شواهد تروریستی، دستور تعطیلی سفارت و کنسولگری این کشور در آنکارا و استانبول را داد. مدرسه آلمانی استانبول نیز در این روز بسته می‌ماند. کنسولگری آلمان در استانبول در نزدیکی میدان تقسیم قرار دارد و مدرسه ‌آلمانی از خیابان معروف استقلال یک کیلومتر و نیم دورتر است. سفارت آلمان در آنکارا روز سه‌شنبه ۱۵ مارس نیز به شهروندان آلمانی نسبت به یک حمله احتمالی هشدار داده بود.

دلیل این تصمیم، شواهدی از خطرات تروریستی عنوان شد. در اطلاعیه وزارت خارجه آمده که تهدیدات تروریستی نسبت به روزهای پیش تغییر نکرده‌اند.

در ماه ژانویه ۱۲ گردشگر آلمانی در اثر حمله‌ای انتحاری در استانبول کشته شدند. مسئولیت این حمله را داعش بر عهده گرفت. در انفجار انتحاری آنکارا در شامگاه یکشنبه ۱۳ مارس، ۳۷ نفر کشته شدند و دولت ترکیه یک عضو پ‌ک‌ک را عامل این حمله معرفی کرد.

وضعیت امنیتی در ترکیه هم‌چنان ناپایدار است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه ۱۶ مارس اعلام کرد که رویارویی دولت با تروریست‌ها منبعد با مشت آهنین خواهد بود.

----------------------------------------------------------------------------------

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.