ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین سخنرانی خامنه‌ای در سال نو: مخالفت با "برجام ۲"

خامنه‌ای حرف‌هایی چون "برجام ۲" و "برجام ۳" برای تنش‌زدایی در منطقه را کوتاه آمدن از اصول جمهوری اسلامی و «کنار آمدن با آمریکا» اعلام کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، در اواخر سال ۱۳۹۴ از ضرورت یک "برجام ۲" سخن گفت: «ما نیاز به اجماع داخلی داریم؛ نیاز به برجام ۲ داریم و برای ساختن ایران نیاز به اقدام مشترک ملی داریم. » پس از این سخن روحانی اصطلاح "برجام ۲" در میان طرفداران روحانی و بخشی از اصلاح‌طلبان رایج شد.

علی خامنه‌ای در اولین سخنرانی سال نو، صریحا با "برجام ۲" در معنای اصلاح‌طلبانه آن و نیز با "برجام ۳" به معنای رسیدن به توافقی برای حل تنش‌های منطقه‌ای مخالفت کرد و این حرف‌ها را کوتاه آمدن از اصول جمهوری اسلامی و «کنار آمدن با آمریکا» اعلام کرد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه اول فروردین در میان زائران امام هشتم شیعیان در مشهد گفت که ایالات متحده آمریکا سعی دارد وانمود کند مردم ایران بر سر یک دو راهی قرار دارند و چاره‌ای ندارند جز این که یکی از دو راه را انتخاب کنند.

خامنه‌ای گفت این دو راهی «یا کنار آمدن با آمریکا و یا تحمل فشارهای دائم آمریکا» است و در داخل نیز «کسانی هستند که این فکر را قبول دارند و تلاش می‌کنند که به دیگران هم بقبولانند».

رهبر جمهوری اسلامی ایران این سیاست را «صرف‌نظر کردن از مسائل اساسی» دانست که «نظام جمهوری اسلامی به حکم اسلام به آن پایبند است».

او گفت این افراد در جریان برجام سعی دارند راه نجات از «آشفتگی‌ها و ناامنی‌های منطقه» را «انتخاب مدلی طبق میل آمریکا» جلوه دهند و می‌گویند «برجام دیگری در قضایای منطقه و قانون اساسی کشور؛ برجام ۲ و ۳ و غیره باید به وجود بیاید تا بتوانیم راحت زندگی کنیم. این منطقی است که سعی می کنند در میان نخبگان جامعه و از سوی نخبگان جامعه به افکار عمومی جامعه منتقل کنند.»

علی خامنه‌ای در پیام نوروزی خود نیز به مشروط بودن توافق هسته‌ای اشاره کرده بود و گفته بود که مسائل پیرامون برجام و اقتصاد مقاومتی را در آینده بیشتر شرح خواهد داد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، بارها درباره نقش مردم در بالا بردن تولید داخلی و برجام ۲ گفته است و بر لزوم ادامه روند تنش‌زدایی در روابط ایران با دیگر کشورها تأکید کرده است.

توافق هسته‌ای و رزمایش موشکی ایران

رهبر جمهوری اسلامی درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران گفت که در این قضیه نیز «آمریکایی‌ها، به آنچه وعده دادند عمل نکردند.»

فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی در ادامه گفت: «البته قضیه به اینجا ختم نمی‌شود. معنای آن چه که ادعا می‌شود، در آن تحلیل سیاسی دشمن، این است که جمهوری اسلامی، اگر میل آمریکاست حتی از ابزارهای دفاعی خود هم صرف نظر کند».

علی خامنه‌ای در پاسخ به واکنش غرب نسبت به آزمایش موشکی ایران گفت: «تدریجاً موضوع را به این خواهند کشاند که چرا اصلاً نیروی قدس تشکیل شده؟ چرا سپاه تشکیل شده است؟ چرا باید سیاست‌های داخلی جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی، چرا باید با اسلام تطبیق پیدا کند؟»

در پی برگزاری رزمایش موشکی سپاه در روزهای پایانی سال ۹۴ آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای اروپایی واکنش‌های شدیدی نشان دادند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت این آزمایش‌ها در صورتی که تأیید شوند به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده خواهند شد تا پاسخ مناسبی به آن‌ها داده شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    باز هم ( ذژمن دژمن ) کردن ، از یک پیر متوهم و ولی امر دزدان جهان . حنای این دقلکاران از خدا بی خبر دیگر هیچ رنگی ندارد و این مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین می کنند .

  • حمید

    رهبر جمهوری اسلامی ایران این سیاست را «صرف‌نظر کردن از مسائل اساسی» دانست که «نظام جمهوری اسلامی به حکم اسلام به آن پایبند است». و این رهبر پیر و فرسوده و بیمار سرطانی حتی با اینکه «هاله گور» در بالای سرش در گردش است از مکر و فریب و دروغگویی صرفنظر نمیکند. «نرمش قهرمانانه» و «مذکرات مخفیانه» و «نامه تسلیمانه» خود به اوباما را اصلآ بخشی از  «صرف‌نظر کردن از مسائل اساسی» ندانسته و طبق معمول خدا را از یاد برده و بجای حکم الهی که از آن واهمه ای برای رسیدگی به اعمال خود ندارد به پایبندی به حکم اسلام اشاره میکند! پس بر جام نشینم و الهی که سرانجام فرجام برجام بازان را در این سال نو شاهد شوم که این حکم خدا است که همواره در تاریخ بشری تکرار شده و میشود و خواهد شد و رفت و برگشت ندارد.

  • جهان

    همیشه خودخواهی انسان بخسوس دیکتاتورها آنها را کند ذهن و کوته نظر میکند ، آقای خامه ای دچار این مشکل شده و سخنانش تبدیل به یک نوار تکرای شده ، وقت آنست که ملت بپا خیزد و تا ملی بی سواد دیگری یا سپاهی بی سوادی جای او را نگرفته کاوه آهنگری بپا خیزد و ضحاک را در پای دماوند در بند کشد

  • میترا

    لعنت شیطان بر کسی که حکم ریاست جمهوری هاشمی ، خاتمی و روحانی را تنفیذ کرد! هر کس بوده به نظرم شعور کافی نداشته که چنین آدمای ضد انقلاب و ضد رهبری را مورد تایید خود قرار داده. این که نمی شود رهبر یک مملکت دایم مثل مادر شوهر روی اعصاب شخص اول قوه مجریه کشور باشد. البته خودمانیم همین تولید و نمایش دوقطبی رهبر-رییس جمهور هم یک سیاه بازی کامل ملاساز است. نیک می دانیم که اگر دعوایی هست فقط سر لحاف است و در نهایت اینها همه فک و فامیل و هم قطار هم هستند.