ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه‌نگاران آلمان خواهان لغو محاکمه دو روزنامه‌نگار ترک شدند

روزنامه نگاران آلمان از دستگاه قضایی ترکیه خواستند تا محاکمه جان دوندار، سردبیر روزنامه «جمهوریت»، و اردم گول نماینده این روزنامه در آنکارا را که قرار است فردا (جمعه) آغاز شود، فوراً لغو کنند.

روزنامه نگاران آلمان از دستگاه قضایی ترکیه خواستند تا محاکمه جان دوندار، سردبیر روزنامه «جمهوریت»، و اردم گول نماینده این روزنامه در آنکارا را که قرار است فردا (جمعه) آغاز شود، فوراً لغو کنند.

جان دوندار و اردم گول پس از آزادی در مقابل دفتر روزنامه «جمهوریت»

جان دوندار و اردم گول به اتهام «جاسوسی» و «حمایت از سازمان‌های تروریستی» در مقابل دادگاهی در استانبول قرار گیرند.

آن‌ها تابستان گذشته در روزنامه «جمهوریت» تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کرده بودند که در آن‌ها نشان داده می‌شد در ماه ژانویه ۲۰۱۴ در یک پاسگاه ژاندارمری ترکیه در نزدیکی مرز سوریه خمپاره‌ها و مهمات جنگی را به‌طور پنهانی در جعبه‌های دارو بسته‌بندی کرده و با کامیون به‌طور رسمی با نام یک سازمان بشردوستانه به سوریه می‌فرستادند.

انتشار این تصاویر و فیلم‌ها بر روی اینترنت رسوایی سیاسی به‌بار آورد چرا که کامیون‌ها متعلق به سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) بودند که سلاح‌ها را به مقصد شورشیان اسلامگرا در سوریه حمل می‌کردند.

فرانک اوبرآل، رئیس انجمن روزنامه‌نگاران آلمان تأکید کرد که دو همکار ترک به‌شکل جامعی تحقیق کرده و گزارش انتقادی نوشته بودند. او افزود این نه یک عمل خلاف که وظیفه آن‌ها است.

کریستیان میر، مدیر گزارشگران بدون مرز آلمان نیز گفت محاکمه جان دوندار و اردم گول نشان‌دهنده آن است که چگونه رهبران ترکیه همواره آشکارا در چالش با روزنامه‌نگارانی که موی دماغشان می‌شوند حقوق آن‌ها را تضییع می‌کنند.

او افزود: «حتی برگزاری چنین دادگاهی خود یک رسوایی است.»

دوندار و گول پس از سه ماه زندان روز ۲۶ فوریه / ۷ اسفند ۱۳۹۴ در میان استقبال بستگان و همکاران خود از زندان آزاد شدند.

با این حال محاکمه این دو روزنامه‌نگار ادامه خواهد داشت و خطر حبس ابد آن‌ها را همچنان تهدید می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.