ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میانگین مصرف بنزین در ایران چهار درصد افزایش یافت

کمترین مقدار مصرف بنزین در دوم فروردین به میزان ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر مصرف شد.

وزارت نفت ایران اعلام کرد میانگین مصرف بنزین از ۲۶ اسفند ۹۴ تا پایان هفته اول فروردین ۹۵ به بیش از ۸۵ میلیون لیتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، بر اساس آماری که وزارت نفت ایران یکشنبه هشتم فروردین منتشر کرد بیشترین میزان مصرف بنزین در آخرین روز سال ۹۴ و به میزان ۱۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بود.

کمترین مقدار مصرف بنزین در دوم فروردین به میزان ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر مصرف شد.

کارشناسان و مسئولان مصرف سوخت‌های فسیلی، بنزین غیراستاندارد، شمار روزافزون خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها و غیراستاندارد بودن موتورهای آن‌ها و همچنین فعالیت‌های صنعتی را از دلایل اصلی آلودگی هوا در شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، تبریز، اصفهان و اهواز  می‌دانند.

در تعطیلات نوروزی در حالی که هوای استان تهران با شاخص کیفیت ۷۰ در «وضعیت سالم» قرار داشت، آلودگی هوای خوزستان به ۱۵ برابر حد مجاز رسید.

کاظم ندافی، رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید که ۳۵ میلیون ایرانی در معرض سرطان ناشی از آلودگی هوا و ریزگرد‌ها قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.