ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دخالت زودهنگام سپاه در انتخابات ریاست جمهوری

سپاه در حالی که بیش از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، دخالت در انتخابات را با آنچه که «روشنگری» و «بصیرت» می‌نامد آغاز کرده است.

در حالی که بیش از یک‌سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ در ایران زمان باقی است، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران از آغاز فعالیت‌های این نهاد برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

علی سعیدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه از آغاز فعالیت این نهاد برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

علی سعیدی، نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران گفت که این نهاد به فعالیت‌های خود در زمینه سیاسی ادامه می‌دهد.

سعیدی روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که اسفند سال گذشته برگزار شد، گفت که به دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری «کشور همچنان درگیر فضای سیاسی خواهد بود».

به گزارش خبرگزاری فارس، سعیدی «امر به معروف و نهی از منکر» را از اولویت‌های کاری سپاه پاسداران عنوان کرد و گفت که «سپاه باید پیش‌رونده و پیش‌برنده کشور در این زمینه باشد.»

او  همچنین یکی از وظایف سپاه را «روشنگری» و «بصیرت» دانست و گفت که سپاه در انتخابات ریاست‌ جمهوری هم «مسئله روشنگری و بصیرت را ادامه خواهد داد.»

سخنگوی وزارت کشور ایران اعلام کرده که انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران خرداد سال ۹۶ برگزار خواهد شد.

نماینده رهبر ایران در سپاه بهمن سال گذشته نیز در یک نشست خبری از دخالت مستقیم سپاه در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت که «این مسئله به معنای دخالت نیست.» سعیدی پیش از این نیز حضور نظامیان در عرصه سیاسی را «خلاف موازین و قوانین جمهوری اسلامی» ندانسته و گفته بود که «وظیفه سپاه دفاع از جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها است.»

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین در باره نقش سپاه در انتخابات گفته بود که «وظیفه سپاه تبیین معیارهای نامزد اصلح و هدایت آرای عمومی بر اساس رهنمودهای رهبر جمهوری اسلامی است.»

در همین راستا سپاه پاسداران در یک دهه گذشته شبکه هادیان سیاسی و حلقه صالحین را گسترش داده و از مناسبت‌های مذهبی و سیاسی برای تبلیغ سیاسی استفاده می‌کند. حضور پررنگ نظامیان در عرصه سیاسی ایران با مخالفت برخی از فعالان سیاسی روبرو شده است. علی خامنه‌ای در واکنش به این انتقاد‌ها، وظیفه سپاه پاسداران را «حراست از همه دستاوردهای نظام» دانسته بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کودتا

    انتخابات 96 چون به صورت الکترونیکی برگزار میشه به همین دلیل زمینه سوء استفاده و تقلب در آن بسیار فراهم هست به ویژه که دخالت روسیه در انتخابات اخیر امریکا اثبات شد و حالا هم شایع شده روسیه با دستکاری و خرابکاری سایبری قصد داره تا انتخابات سال آینده در ایران را به سمت دلخواه خودش هدایت کنه کودتای دوم در راهه

  • ابرام آقا از تهران

    نظامیان ایران به چه ذلتی و ظلماتی افتاده اند که باید برای این مردک خبیث احترام نظامی بگذارند. به پوزه ظفرمند این این شیاد نگاه کنید.