ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تاکید خامنه‌ای بر تقویت توان عملیاتی نیروهای مسلح

خامنه‌ای می‌گوید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تنها نیروی کارا، مکتبی و با انگیزه جهان هستند. فیروزآبادی نیز تقویت ذخایر موشک‌های بالستیک را برای دفاع از "حریم اسلام ناب" لازم می‌داند.

خامنه‌ای می‌گوید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، تنها نیروی مسلح کارا، مکتبی و با انگیزه جهان هستند. حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد مشترک نیز تقویت ذخایر موشک‌های بالستیک و توسعه پایگاه‌های موشکی را برای دفاع از "حریم اسلام ناب" لازم می‌داند.

فرماندهان نظامی و سپاهی - فرمانده سپاه قدس و رئیس سازمان بسیج در محضر فرمانده کل قوا - یکشنبه ۲۲ فروردین - دیدار «عیدانه»

ولی فقیه و فرمانده کل قوای جمهوری اسلامی در ملاقات با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح از لزوم تقویت توان عملیاتی نیروهای مسلح سخن گفت و عنوان کرد: «تنها نیروی مسلح جهان که هم مکتبی است و انگیزه‌های معنوی دارد و هم کارایی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.»

خامنه‌ای هم‌چنین ارتش برخی کشورها را «تشریفاتی، زینتی، ویترینی و بدون توان عملیاتی» خواند و عنوان کرد که نمونه چنین ارتشی در منطقه هست: «برخی از آنها از بیش از یک سال گذشته با تمام توان به یمن حمله کرده‌اند اما کاری هم از پیش نبرده‌اند.»

اشاره تلویحی خامنه‌ای به عربستان سعودی است که ائتلافی نظامی علیه شورشیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن را رهبری می‌کند.

ملاقات خامنه‌ای با فرماندهان سپاهی و نظامی ظهر یکشنبه ۲۲ فروردین انجام شده و خبرگزاری‌های داخلی‌ آن را «دیدار عیدانه» خوانده‌اند. حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این جمع گفت: «نیروهای مسلح بر خود فرض می‌دانند که با افزایش توان نظامی و بازدارندگی به‌ویژه تقویت ذخایر موشک‌های بالستیک و توسعه پایگاه‌های موشکی، از حریم اسلام ناب دفاع و امنیت ملت و مرزها را تامین کنند و بر همین اساس نیز معتقدیم در شرایط فعلی برگزاری رزمایش‌های نظامی ضروری است و تداوم خواهد داشت.»

هم‌زمان با این ملاقات، محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد که سپاه پاسداران از سه‌شنبه ۲۴ فروردین رزمایش زمینی "پیامبر اعظم" را در جنوب شرقی ایران برگزار می‌کند که در آن سلاح جدیدی آزمایش خواهد شد.

روز یکشنبه ۲۲ فروردین و به موازات "دیدار عیدانه" نظامیان و سپاهیان با خامنه‌ای، کلیات لایحه بودجه سال ۹۵ نیز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید؛ لایحه‌ای که پنج هزار میلیارد تومان به بودجه دفاعی آن به نسبت سال ۹۴ افزوده شده است. بیشترین بودجه در میان نهادهای نظامی با ۹۶۲۸ میلیارد تومان به سپاه پاسداران اختصاص یافته که نشان دهنده افزایش ۱۵.۲ درصدی به نسبت بودجه سال ۹۴ است.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    حفظ اسلام واجب ولی حفظ نظام اوجب واجبات است! ایران و ملت فتنه گر که هیچ ! البته اگر این چیزها برای حفظ نظامها اثربخش بود رژیم محمدرضاشاه یا بسیار بالاتر از آن رژیم کمونیستی شوروی می بایست تا ابد میماندند ! آقای خامنه ای ، بداد خودت برس ! هرچه زودتر یک رفراندم برگزار کن و حکومت را به نمایندگان مردم بسپار. این دورو بری های فرومایه ترا دوست ندارند. نباید هم دوست داشته باشند زیرا ماهیت ترا خوب می شناسند. از ما گفتن و از تو نشنیدن!