ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفته منتقدان کن فیلم‌های برگزیده‌اش را اعلام کرد

اعتیاد به کار، کشف دنیای ثروتمندان، آدمخواری، عزاداری و تلاش برای بازیابی هویت گمشده در جنگ از مهم‌ترین موضوعات فیلم‌های برگزیده هفته منتقدان کن است.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن فیلم‌های پنجاه‌ و ‌پنجمین هفته منتقدان را اعلام کردند. اعتیاد به کار، کشف دنیای ثروتمندان، آدمخواری، عزاداری و تلاش برای بازیابی هویت گمشده در جنگ از مهم‌ترین موضوعات فیلم‌های برگزیده هفته منتقدان کن است.

هفته منتقدان کن ۱۲تا ۲۰ ماه مه برگزار می‌شود و به نخستین و دومین فیلم‌های ساخت یک کارگردان اختصاص دارد. برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن از ۱۱۰۰ فیلمی که برای شرکت در این بخش فرستاده شده بودند، در مجموع هفت فیلم را از کشورهای ترکیه، فرانسه، اسپانیا، کامبوج، اسرائیل، لبنان و سنگاپور برگزیدند.

هفته منتقدان کن با نمایش فیلم «در خواب با ویکتوریا» ساخته جاستین تریه، سینماگر فرانسوی کارش را آغاز می‌کند.

«در خواب با ویکتوریا» یک درام کمدی درباره یک وکیل جنایی (با بازی ویرجینی افیرا) ا‌ست که به کارش اعتیاد دارد. پیش از این فیلم «عصر وحشت» جاستین تریه نیز در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده بود.

«آلبوم»، نخستین فیلم محمت کان مرتوغلو از ترکیه، «جزیره الماس» دومین ساخته دیوی چو فیلمساز کامبوج – فرانسوی، «خام» نخستین فیلم جولیا دوکورنائو کارگردان فرانسوی که برای فیلم کوتاه «جونیور» در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه هفته منتقدان کن شده بود، «می‌موسا‌ها» ساخته الیویه لکس کارگردان اسپانیایی مقیم مراکش، «یک هفته و یک روز» ساخته آسف پولونسکی فیلمساز اسراییلی-آمریکایی و «وراکوهی» نخستین ساخته واتچه بولگوریان از لبنان و همچنین «یک پرنده زرد» نخستین ساخته کی. راجاگوپال از سنگاپور از دیگر فیلم‌های هفته منتقدان جشنواره فیلم کن است. موضوع همه این فیلم‌ها اجتماعی است.

در اختتامیه هفته منتقدان سه فیلم کوتاه از سه کارگردان زن هم که نخستین تجربه فیلمسازی‌شان را از سر گذرانده‌اند به نمایش گذاشته می‌شود: «لبخند بزن» ساخته ساندرین کیبرلین؛ «En Moi» از لیتوانی و «کیتی» ساخته کلویی سویگنی از آمریکا.

ریاست هیأت داوران این بخش از جشنواره فیلم کن را والری دونزلی به عهده دارذ. آلیس وینکور، ناداو لاپید، دیوید رابرت میچل و سانتیاگو میتره از دیگر اعضای هیأت داوران این بخش از جشنواره فیلم کن‌اند. آن‌ها جایزه بزرگ نسپرسو، جایزه بینش‌گرای فرانس۴ و جایزه اکتشاف لیا سینه برای بهترین فیلم کوتاه را به برندگان اهدا می‌کنند.

شصت‌ و نهمین دوره جشنواره کن از ۱۱ تا ۲۲ ماه مه برگزار می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.