ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فقط هفت درصد زباله‌ها در ایران تفكیک می‌شود»

به گفته مدیركل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست روزانه ۴۹ هزار تن زباله خانگی در كشور تولید می‌شود كه از این حجم عظیم فقط هفت درصد آن تفكیک می‌شود.

به گفته مدیركل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست روزانه ۴۹ هزار تن زباله خانگی در كشور تولید می‌شود كه از این حجم عظیم فقط هفت درصد آن تفكیک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، پنج‌شنبه، دوم اردیبهشت ماه، محمدجواد سروش، مدیركل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت ۹۳ درصد زباله‌ها با همه مواد ویژه، صنعتی، خطرناک و عفونی دفن و فقط ۴۰ درصد زباله‌ها به صورت مكانیزه جمع‌آوری می‌شود،

محمدجواد سروش بحث انتقال زباله را از لحاظ بهداشتی یک بحث بسیار مهم دانست و افزود زباله دورریز نیست و باید به چرخه تولید برگردد.

او با اشاره به این‌که پلاستیک ماده‌ای تجزیه‌ناپذیر است و عوارض بسیار مخربی دارد، گفت: «آمار دقیقی از حجم پلاستیک‌ها وجود ندارد اما با توجه به وجود حدود ۴۹ هزار تن زباله كه درصد بسیار بالایی از آن‌ها پلاستیک است، اگر این میزان بالای ۱۰ درصد باشد روزانه نزدیک به پنج هزار تن پلاستیک تبدیل به زباله می‌شود.»

تقکیک زباله از عواملی است که به کاهش هزینه و سهولت «بازیافت پسماندها» ‌می‌انجامد. بازیافت پسماند آن چیزی است که در نگرش مدیریت پسماند در ایران غایب است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.