ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی یک سوم واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری

مقام‌های محلی از تعطیلی۴۵۰ واحد تولیدی مستقر در چهارمحال و بختیاری خبر می‌دهند و می‌گویند که نرخ بیکاری در این استان پنج درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

یک مقام مسئول محلی می‌گوید که بیش از یک سوم واحدهای تولیدی استان چهارمحال و بختیاری تعطیل شده‌اند و نرخ بیکاری در این استان پنج درصد بالا‌تر از میانگین کشوری است.

بیش از سی درصد از واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری تعطیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری «رخ نیوز» ۴۵۰ واحد تولیدی مستقر در چهارمحال و بختیاری تعطیل شده‌اند.

نعیم امامی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری دلیل تعطیلی این واحد‌ها را عدم سرمایه‌گذاری و رکود حاکم بر ایران عنوان کرد.

به گفته او از مجموع یک هزار و ۴۷۰ واحد تولیدی مستقر در این استان ۴۵۰ واحد تعطیل شده و «مابقی نیز با میانگین ظرفیت ۴۸ درصد به فعالیت ادامه می‌دهند.»

امامی عدم سرمایه‌گذاری دولت را یکی از عوامل اصلی عدم توسعه و نرخ بالای بیکاری در این استان دانست و گفت: «دولت‌ها در ۳۷ سال گذشته در حوزه اشتغال و تولید استان سرمایه‌گذاری مناسبی نکردند.» به گفته او از مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این استان تنها ۱۵ واحد کارخانه و بزرگ هستند.

این مقام مسئول ظرفیت اشتغال واحدهای صنعتی این استان را ۲۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: «تن‌ها ۱۲ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول به‌ کار هستند.»

امامی همچنین زیرساخت‌های این استان را نامناسب توصیف کرد و  گفت: «برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی به ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.». او عدم سرمایه‌گذاری دولت و تعطیلی کارگاه‌ها را موجب افزایش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری دانست.

در همین زمینه اسماعیل عامری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری این استان را پنج درصد بالا‌تر از میانگین بیکاری ایران دانست. براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در پایان سال گذشته ۱۱ درصد بود. این گزارش نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری را ۱۶.۴ درصد اعلام کرد که به نسبت سال ۹۳ بیش از یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عامری دلیل افزایش نرخ بیکاری را تعطیلی و نیمه تعطیلی واحدهای تولیدی و عدم سرمایه‌گذاری و امکانات زیربنایی عنوان کرد.

پیش از این نیز مقام‌های دولتی از تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد خبر داده بودند. این استان با نرخ بیکاری ۱۷.۷ درصد بالا‌ترین نرخ بیکاری را دارد. برپایه گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جوانان در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان بیش از ۵۰ درصد است.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دلاوری جلاله

    با سلام و احترام فراوان خدمت شما. سد خرسان 3 در شهرشان لردگان هم تعطیل شده است سد خرسان هم کپی سد کارون 4 بوده و سی درصد پیشرف فیزیکی داشته الان همه را اخراج کردند و شش ماهه که حقوق ندادند و طلب کارگران و کارکنان را ندادند. لطفا اطلاع رسانی کنید.