ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه: با دولت اختلاف داریم اما همکاری می‌کنیم

تنش کلامی میان برخی از مقام‌های دولتی و فرماندهان نظامی افزایش یافته، اما فرمانده سپاه معتقد است که این اختلاف‌ها دلیل عدم همکاری طرفین با یکدیگر نیست.

فرمانده سپاه پاسداران اختلاف با دولت در برخی حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را تائید کرد اما افزود که این اختلاف دلیل بر عدم همکاری و حمایت از دولت نیست.

فرمانده سپاه می‌گوید که سپاه و دولت اختلاف دیدگاه و سلیقه دارند اما این دلیلی برای عدم حمایت و همکاری نیست.

در چند ماه گذشته و پس از آغاز فرایند رفع برخی از تحریم‌ها علیه ایران اظهارات برخی از مسئولان دولتی و فرماندهان سپاه حامل پیام اختلاف این دو بر سر منافع دوران پساتحریم است.

تلاش وزارت نفت جمهوری اسلامی برای بازگشت شرکت‌های بین‌المللی به ایران و تمایل دولت به قراردادهای خارجی واکنش فرماندهان سپاه را به دنبال داشته است. برخی از مشاوران دولت هم به صورت تلویحی فرماندهان سپاه و رسانه‌های همسو با آنان را به «نگرانی برای از دست رفتن منافع اقتصادی» متهم کردند.

محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون دولتی در واکنش به این اظهارات، آن را «جوسازی علیه سپاه» و «با هدف تخریب سپاه» خواند.

او مدعی شد که «جوسازی‌ها علیه سپاه به دلیل ایستادگی سپاه در برابر دشمنان ملت و انقلاب است» و گفت: «برخی مسئولین نیز به دلیل اطلاعات غلط و مشاوره‌های اشتباه و یا تحت تأثیر تبلیغات و نفوذی‌ها مطالبی می‌گویند که این‌ها درست نیست.»

فرمانده سپاه همچنین اختلاف با دولت در برخی از حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را تائید کرد و گفت که «این دلیل عدم همکاری و حمایت از دولت نیست.»

جعفری حضور سپاه در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را «اقدامات سازندگی» عنوان کرد و گفت حضور در این عرصه هیچ‌گاه با هدف اقتصادی نبوده است. او همچنین از دولت خواست که از سپاه و بسیج درخواست همکاری کند. او در تو ضیح این خواست اشاره کرد که «بسیج در سال گذشته ۱۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی انجام داده است.»

فعالیت‌های بسیج تحت عنوان «اردوی جهادی بسیج سازندگی» که در سال‌های گذشته افزایش یافته، بیشتر در مناطق مرزی و اقلیت‌نشین ایران صورت می‌گیرد. در حالی که فرماندهان نظامی هدف از این فعالیت‌ها را رفع محرومیت عنوان می‌کنند، فعالان مسائل اقلیت‌ها می‌گویند که سپاه از فقر ساکنان این مناطق سوء استفاده می‌کند.

با این حال فرمانده سپاه ایران هدف از این پروژه‌ها را کمک به دولت دانست و گفت «ما علی‌رغم اینکه میلیارد‌ها تومان از دولت طلبکاریم با هدف انجام کار این اقدامات را صورت می‌دهیم.» اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران سال گذشته از همکاری سپاه با دولت تشکر کرده و گفته بود که «قرارگاه خاتم پنج هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است اما همچنان به دولت کمک می‌کند.»

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ماه گذشته از نامه‌نگاری و رایزنی سپاه برای در اختیار گرفتن «۱۰ ابرپروژه» و موافقت ضمنی «مسئولان و مقامات بالا» با این درخواست خبر داده بود. حسن روحانی رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران پیش از این گفته بود که از سپاه خواسته‌ایم که چند پروژه‌های بزرگ را در اختیار بگیرد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه دو

    فرمانده سپاه پاسداران: اختلاف با دولت در برخی حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را تائید کرد..!!!! سوال دقیقا اینجاست، چه ربطی به سپاه- و ایضا دیگر نیروهای مسلح- دارد اقتصاد و فرهنگ و سیاست؟! همین اظهار نظر فرمانده سپاه اوج بحران شیوه حکومت داری در این کشور فلاکت زده نشان میدهد که سازمانی نظامی، خودش محق در دخالت د رامور غیر تخصصی اش میداند!!!