ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس بنگلادش در قتل یک استاد دانشگاه لیبرال به اسلام‌گرایان مظنون است

رسول کریم صدیق موسس یک مدرسه موسیقی بود و گروه «جماعت مجاهدین بنگلادش» با بخش آموزش موسیقی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی این استاد دانشگاه مخالف بوده‌اند.

پلیس بنگلادش اعلام کرده که قتل یک استاد دانشگاه در شمال غربی این کشور به‌احتمال زیاد کار اسلام‌گرایان افراطی است که در چند سال گذشته روشنفکران سکولار، وبلاگ‌ نویس‌ها،  نویسندگان و هنرمندان لیبرال را هدف قرار داده‌اند.

رسول کریم صدیق روز شنبه ۲۳ آوریل/ ۴ اردیبهشت در راه منزل خود به ضرب چاقو و یا به ضرب جسم تیز دیگری مانند قمه به قتل رسید. او استاد دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی در «دانشگاه دولتی راج‌شاهی» و ساکن شهر راج شاهی بود.

صدیق موسس یک مدرسه موسیقی بود و گروه «جماعت مجاهدین بنگلادش» با بخش آموزش موسیقی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی این استاد دانشگاه مخالف بوده‌اند.

یک استاد دانشگاه که همکار کریم صدیق بوده به خبرگزاری فرانسه گفت که صدیق نوازنده دمبوره بوده و شعر و داستان کوتاه می‌نوشته است. همکار صدیق در ادامه می‌گوید: «او هرگز در مورد مذهب به صورت عمومی صحبت نکرده است.»

هیچ گروهی هنوز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است و پلیس همچنان در حال تحقیق است.

نهیدال اسلام، معاون کمیسر پلیس راج‌شاهی می‌گوید مهاجمان بیشتر از یک نفر بوده‌اند و با استفاده از سلاح‌های سرد، مانند چاقو یا قمه کریم صدیق را به قتل رسانده و بلافاصله صحنه را ترک کرده‌اند.

اسلام می‌گوید حملاتی که از سال ۲۰۱۳ وبلاگ نویسان، نویسندگان، ناشران و هنرمندان ناباور به خدا (آتئیست) را هدف قرار داده همه به همین شکل بوده‌اند که به ضرب قمه و چاقو فرد به قتل رسیده است.

سه استاد دانشگاه دیگر در دانشگاه راج‌شاهی در سال‌های اخیر توسط گروه‌های اسلام‌گرا به قتل رسیده‌اند.

۱۵ روز پیش از قتل رسول کریم صدیق، اسلام‌گرایان تندرو در بنگلادش یک فعال سایبری به نام ناظم‌الدین صمد را که علیه اسلام رادیکال مطلب می‌نوشت در مسیر دانشگاه به خانه‌اش و در روز روشن با قمه و سپس شلیک گلوله کشتند.

به‌گفته یکی از نزدیکان ناظم‌الدین صمد، او از ناباوران به خدا (آتئیست) بود که علیه مذهبیان تندرو فعالیت می‌کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    ذات اسلام آدم کشی و ترور مخالفان است ، همانگونه که محمد کذاب وقتی در برابر منطق مخالفان ، حرف حسابی برای گفتن نداشت ، به نوچه خود یعنی ( علی ) دستور قتل و آدم کشی میداد و این انسان کشیها را از جانب خداوند و مقدس میداشت . به امید نابودی کلیه مذاهب من در آوردی از مسیحیت گرفته تا اسلام .