ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک سوم واحدهای تولیدی ایلام تعطیل شدند

مسئولان دولتی از تعطیلی یک سوم واحدهای تولیدی ایلام خبر می‌دهند. همزمان با آن تعطیلی یک کارخانه در کردستان به بیکاری یکصد نفر انجامید.

یک سوم صنایع تولیدی استان ایلام تعطیل شده‌اند و واحدهای تولیدی باقیمانده با ظرفیت کمتر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

یارلله نصیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام به خبرگزاری مهر گفت که حدود ۳۳ درصد واحدهای تولیدی این استان نیمه فعال و یا تعطیل شده‌اند. او تعداد واحدهای تولیدی مستقر در ایلام را ۵۳۷ کارگاه و کارخانه اعلام کرد و گفت که ۱۸۳ واحد تعطیل و یا نیمه فعال هستند.

به گفته نصیری عدم توانایی مالی و بازپرداخت اقساط وام‌های بانکی به همراه ناتوانی در ورود به بازار اصلی‌ترین مشکل واحدهای تعطیل شده به شمار می‌آید. در همین رابطه معاون اقتصادی استانداری ایلام هم ناتوانی در بازپرداخت اقساط بانکی را یکی از دلایل اصلی رکود واحدهای تولیدی این استان اعلام کرد.

پیش از این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از تملک ۴۰۲ واحد تولیدی در ۲ سال گذشته توسط بانک‌ها خبر داده بود. به گفته یزدانی بانک‌ها تا به حال ۱۲۴۳ واحد تولیدی را به دلیل عدم بازپرداخت وام تملک کرده‌اند.

یزدانی سه‌شنبه هفتم اردیبهشت به خبرگزاری مهر گفت که وزارت صنعت، معدن و تجارت به احیای ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد یا دارای مشکل موظف شده است. به گفته او از این مجموع، ۹ هزار واحد صنعتی کوچک، یک هزار واحد صنعتی متوسط و دو هزار واحد نیز طرح صنعتی بزرگ هستند.

به گفته او دولت در قانون بودجه امسال ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور احیای واحدهای صنعتی راکد اختصاص داده است.

تعطیلی کارخانه دلال ارزی

در خبر دیگری در همین رابطه خبرگزاری‌های داخلی ایران از تعطیلی کارخانه تولید ماءالشعیر و آب معدنی ایستک در استان کردستان خبر دادند.

احسن علوی نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی دلیل تعطیلی این کارخانه را «عدم حضور مدیرعامل» اعلام کرد و گفت که با تعطیلی این کارخانه دست‌کم ۱۰۰ نفر بیکار می‌شوند.

یدالله روز چنگ مدیرعامل ایستک چهار سال پیش به دنبال نوسان شدید بازار ارز ایران به اتهام اختلال در بازار ارزی و پولی بازداشت شد. به گفته سخنگوی قوه قضائیه اتهام او دریافت وام و عدم بازگشت آن، پرداخت رشوه و اخلال در بازار ارز بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.