ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیروزآبادی: حجاب با هویت ایرانی عجین است

حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد كل نیروهای مسلح ایران از طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی دفاع كرد و حجاب را «مقوله‌ای عجین‌شده با هویت ایرانی» دانست.

حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد كل نیروهای مسلح ایران از طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی دفاع كرد و حجاب را «مقوله‌ای عجین‌شده با هویت ایرانی» دانست.

حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد كل نیروهای مسلح ایران

به‌گزارش سپاه‌نیوز، فیروزآبادی، امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت طرح امنیت اخلاقی نیروی انتظامی را «منطبق بر قانون و خواست مردم» خواند و گفت: «حجاب مقوله‌ای عجین‌شده با هویت ایرانی است كه با ظهور اسلام و پدیدار شدن احكام اسلامی در جامعه ایرانی، مورد توجه جدی و مستمر قرار گرفته است.»

او افزود: «حجاب به‌عنوان یک ارزش در جامعه ایران قرن‌ها است كه پذیرفته شده است و (...) از آنجا كه نیاز به حجاب و پرهیز از برهنگی از گرایشات فطری انسان است خداوند آن را در وجود بشر قرار داده است.»

با آغاز فصل گرما بار دیگر نیروی انتظامی ایران طرح امنیت اخلاقی را راه انداخته و حتی ۷۰۰۰ نیروی جدید را به خدمت گرفته است که به‌شکل مخفیانه و «نامحسوس» مردم و به‌ویژه زنان را زیر نظر بگیرند تا آن‌ها را وادار به رعایت قوانین اسلامی کنند.

رئیس ستاد كل نیروهای مسلح افزود: «در یک تحقیق انجام شده دانشگاهی نشان داده‌شده، هنجارشكنی‌ها و مفاسد باعث بدبینی و وسواس جوانان نسبت به سلامت اخلاقی جامعه گردیده و جوانانِ حدود ۳۰ ساله كشور اعم از دختر و پسر را از ازدواج ترسانده است.»

به‌گفته حسن فیروزآبادی هر جوانی نگران آن است كه اگر زوجی انتخاب كند «او نیز مثل آن‌هایی باشد كه در جامعه مشاهده می‌كند».

او «هنجارشکنی‌ها» را «دام بسیار خطرناکی» دانست که «موجب كاهش ازدواج جوانان و در نتیجه كاهش باروری جمعیت كشور» می‌شود.

فیروزآبادی تأکید کرد که «امنیت اخلاقی و امنیت اجتماعی مسئولیت جمهوری اسلامی است و مظهر این امنیت و عامل وسط میدان این امنیت نیز نیروی انتظامی است.»

طرح امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در روزهای اخیر به‌ویژه با در اختیار گرفتن نیروهای مخفی مورد انتقاد برخی مقامات دولتی قرار گرفته است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به استفاده پلیس جمهوری اسلامی از هفت هزار مأمور مخفی برای نظارت بر رفتار اجتماعی شهروندان واکنش نشان داد و گفت برخی طرح‌ها را دولت در کشور اجرا می‌کند و برخی طرح‌ها هم مربوط به دستگاه‌های دیگر مانند قوه قضائیه و دیگر نیروهاست.

او پیش از انتخاب به‌عنوان رئیس جمهوری وعده داده بود که با شیوه عملکرد گشت ارشاد برخورد می‌کند و گفته بود که با آن مخالف است.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز طرح «پلیس نامحسوس امنیت اخلاقی» را باعث نگرانی خانواده‌ها دانست.

با این حال سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ بر اجرای «طرح امنیت اخلاقی نامحسوس» تأکید کرد و آن را خواست مردم خواند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مریم

    تعجب میگنم چرا رادیو زمانه سخنان مردی را منتشر میکند که اختیار خوردنش را هم ندارد و خود را به این شکل در اورده سخنان چنین شخصی چه ارزش و اهمیتی دارد؟

  • ستاره

    نه بابا ! منظور سرداریعنی این است که دختران ایرانی با چادر به دنیا می‌آیند ؟! به فیروز آبادی توصیه می کنم رژیم بگیرد برای سلامتی اش. بهتر است تا افاضات این چنینی.

  • روزبه

    اگر حجاب اینقدر با ایران وایرانی عجین چرا شما گشت ارشاد علنی و مخفی لازم دارید؟ چرا میگرید می برید تعهد میگرد و اینقده محدودیت ایجاد میکنید. بعلاوه اگر حجاب امر الهی. خدا خودش زنها رو با چادر خلق نکرد. حتما یادش نبود. بعدآ یادش اومد به محمد گفت پیامشو به مردم بدن و اشتباه ایشون تصیح کنند.

  • حمید

    اولأ که این حسن آقای مقوله گو اهل فیروز آباد همانقدر به هویت ایرانی آشناست که به ظهور اسلام و به معنای آن. که چون امثال خود و چون رهبر جاهلش دین را به بازی  گرفته و اسلام برایش یعنی ریشی بر صورت مرد و چادری بر سر زن. حال سئوال این است که در کدام آیه قرآن امر بر این آمده که نیروی انتظامی به حراست از حجاب پردازد؟ و شاید که چون معظم اله سابق که قرآن آریامهری ابداع  کرده بود  معظم اله کنونی هم قرآن آخونمهر از برای خود دارد و از خود در آن عجین سازی میکند؟

  • حجازی

    رییس ستاد مشترک در مورد حجاب حرف میزند، امام جمعه دستور رزمایش موشکی می دهد، دکتر اطفال از روابط بین الملل و حافظ می گوید، رییس سپاه از اقتصاد دم می زند و رهبر ملا در مورد همه چیز( و واقعاً همه چیز!) سخن فرسایی می کند. فکر کنم الان دیگه همه فهمیدن چرا ایران بی سامان شده.