ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت جهانی حمله هوایی به اردوگاه آوارگان در ادلب

در حمله هوایی به اردوگاه جنگزدگان سوری در شمال غربی ادلب ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. سازمان ملل از این حمله به‌عنوان نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی یاد کرده است. اتحادیه اروپا و آمریکا نیز این حمله هوایی را محکوم کرده‌اند.

در پی حمله هوایی به اردوگاه آوارگان سوری در شمال ادلب که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا این اقدام را محکوم کردند.

استفن اوبراین، هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل در اظهارنظری در صفحه توئیتر گفته است خبر کشته شدن غیرنظامیان او را «وحشت‌زده» و «بیمار» کرده است.

اوبراین افزوده است که اگر این حمله عمدی صورت گرفته باشد جنایت جنگی محسوب می‌شود.

روز گذشته، پنج‌شنبه ۵ مه / ۱۶ اردیبهشت در حمله هوایی به کمپ آوارگان سوری در حوالی شهر سرمدا، دست‌کم ۲۸ نفر جان خود را از دست دادند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه از زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر در بمباران خبر داد. در میان کشته‌شدگان و مجروحان چند کودک نیز دیده می‌شدند.

سوزان رایس، مشاور امنیتی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز این حمله را شوک‌آور خواند و گفت چنین حمله‌ای به غیرنظامیان غیرقابل توجیه است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کریستوس استیلیانیدس، کمیسر اتحادیه اروپا برای کمک‌های بشردوستانه در یک بیانیه مشترک نوشته‌اند این حمله نشان می‌دهد که «آسیب‌پذیرترین مردم همچنان قربانیان اصلی درگیری‌ها هستند.» آن‌ها حمله به اردوگاه آوارگان ادلب را غیرقابل قبول و نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه دانستند.

تا کنون روشن نشده است که کدام طرف درگیری‌ها این حمله هوایی را انجام داده است. منطقه بمباران شده در کنترل نیروهای شورشی مخالف حکومت بشار اسد و در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد.

استفن اوبراین از کشته شدن دست‌کم ۳۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰ نفر سخن گفته است. در این حمله هوایی ده‌ها چادر محل اقامت آوارگان نابود شدند و یا آسیب دیدند.

هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل خواهان تحقیقات مستقل در این زمینه شده است.

جنگ سوریه بیش از پنج سال است که ادامه دارد. در پی سه هفته درگیری‌های خونین در شهر حلب سوریه و تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی برای بازگرداندن آرامش به این شهر، سرانجام دولت سوریه از ساعت یک بامداد روز پنج‌شنبه به مدت ۴۸ ساعت آتش‌بس اعلام کرد.

روز پنج‌شنبه بشار اسد اعلام کرد که به‌رغم آتش‌بس جدید و مذاکرات صلح نیروهای دولتی همچنان بر «پیروزی نهایی» تأکید می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.