ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معصومه ابتکار: علاقه به حفاظت از محیط زیست افزایش پیدا کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از دبیرخانه جشنواره فیلم سبز در تهران بازدید کرد. اواعلام کرد که مهم‌ترین هدف جشنواره افزایش علاقه و انگیزه مردم به حفاظت از محیثط زیست است.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از دبیرخانه پنجمین جشنواره فیلم سبز در تهران بازدید کرد. او که از پیشرفت جشنواره راضی بود اعلام کرد که مهم ترین هدف جشنواره افزایش علاقه و انگیزه مردم به حفاظت از محیثط زیست است.

بازدید معصومه ابتکار از دبیرخانه جشنواره فیلم سبز

مهناز مظاهری، معاونت آموزش وپژوهش سازمان محیط زیست، فریبا ابتهاج، مشاور رسانه‌ای حوزه ریاست سازمان و هومان لیاقتی، مدیر عامل و عضو هیأت مدیره صندوق ملی محیط زیست، معاون رییس جمهوری اسلامی را همراهی می‌کردند.

معصومه ابتکار گفت امیدوار است با برگزاری چنین جشنواره‌ای، علاقه و انگیزه برای حفاظت محیط زیست افزایش پیدا کند، نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان.

به دلیل به خطر افتادن تالاب‌ها و دریاچه‌ها در ایران، تم اصلی پنجمین جشنواره فیلم سبز آب و مدیریت بحران آب در ایران است.

پنجشنبه، ۱۶ اردیبهشت لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر سرشناس سینمای هالیوود که سفیر محیط زیست است و برای سازمان ملل فعالیت می‌کند در صفحه اینستاگرامش عکسی از دریاچه ارومیه را منتشر کرده و نوشته بود:

«اسکله‌ای مخروبه در دریاچه ارومیه در شمال غرب ایران. این دریاچه که وسیع‌ترین دریاچه نمکی خاورمیانه بوده، به دلیل تغییرات اقلیمی، سدسازی و کاهش بارندگی تنها ۵ درصد آبی را دارد که دو دهه پیش داشته است.»

این نوشته در ایران و جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

معصومه ابتکار در دیدار از دبیرخانه جشنواره فیلم سبز گفت: «امیدوارم فرهنگسازی در زمینه حفاظت از محیط زیست با برگزاری این جشنواره به ثمر بنشیند و مشکلات محیط زیست ریشه‌کن شوند.»

او همچنین به مشکلات اقتصادی این جشنواره اشاره کرد. فقدان سالن سینمای کافی و مناسب در شهرستان‌ها و نمایش فیلم‌های نه چندان مهم یکی از مهم‌ترین مشکلات پنجمین دوره جشنواره فیلم سبز است که پس از یک وقفه طولانی ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

این جشنواره در دوران ریاست جمهوری محمودی احمدی‌نژاد در محاق افتاد، اما به ابتکار سازمان حفاظت از محیط زیست در سال ۱۳۹۳ احیا شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عباس

    معصومه ابتکار گفت امیدوار است با برگزاری چنین جشنواره‌ای، علاقه و انگیزه برای حفاظت محیط زیست افزایش پیدا کند، نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان. علاقه و انگیزه برای پریدن از روی دیوار سفارت و گروگانگیری کارکنان آن برای ۴۴۴ روز پس چی شد؟