ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در پی تغییرات در کابینه عربستان وزیر نفت این کشور عزل شد

این تغییرات به پیشنهاد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای حل بحران مالی و اقتصادی عربستان سعودی در قالب اصلاحات کابینه صورت گرفت.

پادشاه عربستان تغییرات گسترده‌ای را در دولت عربستان ایجاد کرد. او تعدادی از وزرای کابینه را از سمت خود برکنار و در پست دیگری منصوب کرد. عزل وزیر نفت از جمله این تغییرات است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ملک سلمان، پادشاه عربستان، شنبه هفتم مه / ۱۸ اردیبهشت با صدور چند «حکم سلطنتی» وزرای نفت، آب، حمل و نقل، تجارت، امور اجتماعی، بهداشت و زیارت را از سمت خود عزل کرد.

در چیدمان جدید کابینه عربستان، خالد الفالح، وزیر سابق بهداشت  جایگزین علی النعیمی، وزیر باسابقه نفت، در وزارت نفت شد.

نعیمی از سال ۱۹۹۵ مدیریت منابع پتروشیمی، نفت و معادن را برعهده داشت و پیش از آن رئیس کمپانی بزرگ نفتی آرامکو بود.

این تغییرات به پیشنهاد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صورت گرفته است. او از آغاز سلطنت پدرش پیشنهاد داده بود که اشخاص جدیدی به سمت وزارت در وزراتخانه‌های مختلف عربستان منصوب شوند تا بحران مالی و اقتصادی عربستان سعودی با انجام اصلاحاتی کنترل شود.

عربستان سعودی در پی کاهش شدید قیمت نفت در ماه‌های اخیر دچار بحران اقتصادی شده است. پس از نشست دوحه، نفت برنت دریای شمال نزدیک به هفت درصد بهای خود را ازدست داد و به بشکه‌ای ۴۰ دلار و ده سنت معامله شد. نفت خام سبک نیز برای تحویل در ماه مه، دو تا پنج دلار از قیمت خود را از دست داد و بشکه‌ای ۳۷ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

بازار سهام عربستان نیز از دی‌ماه سال گذشته به شدت سیر نزولی طی کرد و در پایین‌ترین سطح سقوطی شش و نیم درصدی را به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.