ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«از هر ۱۰۰ نفر ایرانی، ۹۵ نفر برای امرار معاش خود استرس دارند»

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی ایران بیکاری را یکی از مسائلی دانست که اختلالات روانی و افسردگی در جامعه را تشدید می‌کند. او استرس و فشار روانی در جامعه ایران را بسیار بالا توصیف کرد.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی ایران بیکاری را یکی از مسائلی دانست که اختلالات روانی و افسردگی در جامعه را تشدید می‌کند. او استرس و فشار روانی در جامعه ایران را بسیار بالا توصیف کرد.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، عباسعلی اللهیاری، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و نماینده دوره ششم مجلس ایران گفت حفظ سلامت روان و سلامت اجتماعی در ایران رها شده است و برنامه‌ریزی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

اللهیاری بیکاری را یکی از دلایل ظهور و بروز اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: «افراد بیکار احساس پوچی، بی‌معنایی و بی‌هویتی دارند و اگر این بیکاری مزمن باشد؛ خود می‌تواند به نوعی اختلال روان‌شناختی تبدیل شود.»

به‌گفته او از هر ۱۰۰ نفر ایرانی ۹۵ نفر برای امرار معاش خود استرس دارند که این استرس به خودی خود به بروز بسیاری از مسائل دیگر منجر می‌شود.

او همچنین گفت در تهران ۳۴ درصد مردم از اختلالات روانی رنج می‌برند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی سهم بودجه سلامت روان در کل بودجه سلامت در ایران را ۳ درصد عنوان کرد در حالی‌که به‌گفته او این میزان در کشور‌های اروپایی ۷۵ درصد از بودجه سلامت است.

این میزان بودجه سلامت روان در ایران نیز تنها به تخت‌های بیمارستانی و بیمارانی که در بیمارستان‌های روانی بستری می‌شوند؛ اختصاص دارد.

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی از ۸۰۰ هزار نفری که در سال خود را در سراسر جهان می‌کشند، ۴ هزار و ۶۹ نفر ایرانی هستند. ایران با خودکشی ۱۱ نفر در روز رتبه ۱۲۰ جهان در این زمینه را دارد.

براساس آمارهای به دست آمده از تحقیقاتی که دو سال پیش انجام شده؛ در ایران، از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور ۶ نفر در سال به دلیل خودکشی جان خود را از دست می‌دهند. اما اقدام به خودکشی به مراتب بیشتر از این رقم‌هاست: ۲۰ برابر مواردی که به مرگ ختم می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.