ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نومیدی ایران از نشست سوریه در وین

وزیر خارجه آمریکا در نشست وین بار دیگر گفت که اسد و حامیانش چاره‌ای جز پذیرش راه‌حل سیاسی ندارند. محمدجواد ظریف اما بحث‌ها را تکراری و کلی خواند.

نشست یک روز سوریه در وین بدون نتیجه‌ای ملموس به پایان رسید. وزیر خارجه آمریکا تکرار کرد که بشار اسد و حامیانش چاره‌ای جز پذیرش راه‌حل سیاسی ندارند. وزیر خارجه ایران اما بحث‌ها را تکراری و کلی خواند.

نشست وین به ابتکار روسیه و امریکا و به ریاست وزیران خارجه این دو کشور برگزار شد و نتیجه ملموسی نداشت.

هدف کنفرانس یک روزه وین، فیصله دادن به اختلافات طرفین جنگ داخلی سوریه در مذاکرات سیاسی و رعایت آتش‌بس بود.  محمدجواد ظریف تنها پیشرفت نشست وین را تفاهم کشورهای منطقه و خارج از منطقه بر سر تهدیدات داعش خواند.

نشست وین به ابتکار روسیه و امریکا و به ریاست وزیران خارجه این دو کشور برگزار شد. ظریف همراه معاونان و سخنگوی وزارت خارجه در وین  حضور داشت. وزیران خارجه عربستان، آلمان، فرانسه، بریتانیا، استرالیا، ترکیه، ایتالیا و عمان، دبیرکل اتحادیه عرب، نماینده ویژه سازمان ملل و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیگر شرکت‌کنندگان این کنفرانس بودند.

نشست وین در حالی به پایان رسید که تاریخی برای برگزاری مذاکرات آتی در ژنو بین اپوزیسیون و نمایندگان دولت اسد معین نشد و نقض آتش‌بس در سوریه هم‌چنان ادامه دارد. آتش‌بس بیش از همه، در حوالی حلب نقض شده؛ شهر استراتژیکی که نظامیان و شبه‌نظامیان ایرانی نیز در یکی از شهرک‌های اطراف آن، خان طومان تلفات سنگینی را متحمل شدند.

در نشست یک روزه وین، وزیر خارجه آمریکا تکرار کرد که بشار اسد و حامیانش، چاره‌ای جز پذیرش راه حل سیاسی ندارند. وزیر خارجه روسیه هم دوباره گفت که نمی‌توان اسد را به کناره‌گیری واداشت. سرگئی لاورف تاکید کرد که روسیه از شخص اسد حمایت نمی‌کند بلکه از دولت این کشور به عنوان عضو سازمان ملل پشتیبانی می‌کند.

طبق توافق‌نامه نشست بین‌المللی سوریه در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۵، باید از ماه اوت ۲۰۱۵ دولتی انتقالی قدرت را در سوریه به دست گیرد و سپس بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات آزاد ظرف ۱۸ ماه فراهم شود.

ایران در کنار روسیه، مهم‌ترین متحد بشار اسد در حفظ قدرت به شمار می‌رود.  هر دو کشور، پشتیبانی از رژیم اسد را با اتکاء به خطر داعش توجیه می‌کنند و بر بقای اسد تاکید دارند. جمهوری اسلامی بشار اسد را خط قرمز خود می‌خواند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.