ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی سازمان گزارش‌گران بدون مرز درباره وضعیت دو روزنامه‌نگار زندانی

سازمان گزارش‌گران بدون مرز از احمد شهید خواسته تا هر‌چه سریع‌تر در مورد محمد‌صدیق کبود‌وند و احسان مازندرانی دست به عمل بزند و از مقام‌های ایرانی پاسخ و توضیح بخواهد.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز درباره وضعیت سلامت محمد‌صدیق کبودوند و ناپدید شدن احسان مازندرانی در زندان اوین ابراز نگرانی کرد.

این سازمان از احمد شهید، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران خواست تا هر‌چه سریع‌تر در مورد این دو روزنامه‌نگار دست به عمل بزند و از مقام‌های مسئول در ایران، توضیح بخواهد.

محمد‌صدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و فعال مدنی زندانی در زندان اوین است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد. وضعیت جسمانی او نامناسب گزارش شده: ادامه اعتصاب غذای محمد‌صدیق کبود‌وند با وجود وخامت حال او

ملیحه حسینی، همسر احسان مازندرانی، دیگر روزنامه‌نگار زندانی هم از «بی‌خبری مطلق» از همسرش پس از انتقال از بند هشت زندان اوین به مکان نامعلوم خبر داده و گفته که وصیت‌نامه او به دستش رسیده است: احسان مازندرانی برای همسرش وصیت‌نامه فرستاد

گزارش‌گران بدون مرز (RSF)، روز دوشنبه ۲۳ می/ سوم خرداد ماه، شفاف نبودن روند رسیدگی به پرونده محمد‌صدیق کبودوند و مخالفت دستگاه قضایی با بستری شدن او در بیمارستان را محکوم کرد.

این زندانی سیاسی در اولین روز خرداد و به دنبال بد شدن حالش بعد از ۱۳ روز اعتصاب غذا، به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شده بود، اما کمتر از ۲۴ ساعت بعد، دوباره به زندان بازگردانده شد.

خانواده احسان مازندرانی هم ۲۸ اردیبهشت ماه مطلع شده‌اند که این روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی، به دستور قاضی محمد مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران باز به بند ۲-‌الف زندان اوین منتقل شده است.

اداره امور این بند را سپاه پاسداران بر عهده دارد.

مسئولان زندان اوین اما زندانی بودن احسان مازندرانی در این بند را (بدون مشخص کردن محل بازداشت او)، رد می‌کنند.

در همین زمینه: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.