ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدی و حسین رجبیان و یوسف عمادی برای اجرای حکم احضار شدند

سه هنرمند ایرانی، مهدی و حسین رجبیان و یوسف عمادی، احضاریه‌ای دریافت کرده‌اند که بر اساس آن باید برای اجرا شدن حکم‌شان ظرف مدت پنج روز خود را به زندان اوین معرفی کنند.

مهدی و حسین رجبیان و یوسف عمادی، سه هنرمندی که به حکم شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و جریمه ۲۰ میلیون تومانی محکوم شده‌اند، روز پنج‌شنبه ششم خرداد ماه احضاریه‌ای دریافت کرده‌اند که بر اساس آن باید برای به اجرا گذاشته شدن حکم‌شان، ظرف مدت پنج روز از تاریخ ابلاغ آن، خود را به زندان اوین معرفی کنند.

حسین رجبیان، مهدی رجبیان، یوسف عمادی

این سه در دادگاه اولیه (شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه)، به شش سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه محکوم شده بودند.

یکی از نزدیکان آن‌ها، روز شنبه هشتم خرداد ماه در گفت‌و‌گویی کوتاه با رادیو زمانه، گفت که در این احضاریه آمده است، چنان‌چه این افراد در مهلت مقرر خود را معرفی نکنند، جلب می‌شوند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد کسانی در تلاشند تا صفحه ویکی‌پدیای مهدی رجبیان را حذف کنند.

مهدی رجبیان، موسیقی‌دان، یوسف عمادی، موزیسین و حسین رجبیان، فیلمساز است. حکم آن‌ها پیشتر برای اجرا به دایره اجرای احکام بازپرسی شهید مقدس یا اوین رفته بود: احتمال اجرای احکام سه هنرمند با پایان تعطیلات نوروزی

ششم اسفند ماه سال گذشته، سازمان عفو بین‌الملل از مقام‌های قضایی ایران خواست تا احکام جریمه و زندان این سه هنرمند را نقض کنند: «حسین رجبیان، مهدی رجبیان و یوسف عمادی به دلیل فعالیت هنری‌شان به حبس محکوم شده‌اند و اگر این احکام اجرا شود، عفو بین‌الملل آنان را زندانی عقیدتی تلقی می‌کند.»

مهدی رجبیان ۲۶ ساله است. حسین رجبیان، ۳۱ ساله و یوسف عمادی، ۳۵ ساله.

این سه مهر ماه سال ۱۳۹۲ در دفتر کارشان در ساری بازداشت شدند، ۱۸ روز در مکانی نامشخص نگهداری شدند و مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند و سپس به سلول‌های انفرادی بند دو-‌الف زندان اوین منتقل و بیش از دو ماه بازجویی شدند. آن‌ها در طول دوره بازجویی برای اعتراف تلویزیونی تحت فشار قرار گرفته‌اند و بازجویان تهدیدشان کرده‌اند که در صورت عدم شرکت در اعتراف تلویزیونی، به حبس ابد محکوم خواهند شد.

اتهام آن‌ها «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» است و حالا با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد هستند.

به نظر می‌رسد شاکی این پرونده سپاه پاسداران باشد.

پس از بازداشت این سه نفر، بیش از ۴۰۰ هنرمند ایرانی در نامه‌ای سرگشاده‌ به علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی، از او خواسته بودند ترتیبی دهد تا نهادهای امنیتی، هنرمندان ایرانی را تحت فشار قرار ندهند.

این سه اما در جریان برگزاری دادگاه هم از حق داشتن وکیل محروم بوده‌اند و کمپین بین‌المللی حقوق بشر می‌گوید که محاکمه‌شان تنها یک ربع طول کشیده است.

یک منبع آگاه پیشتر به رادیو زمانه گفته بود: «آن‌ها در حین بازجویی وکیل نداشته‌اند. در دادگاه هم وکیل نداشته‌اند، چون گفته شده که پرونده‌شان به شکلی است که خودشان باید توضیح بدهند.»

حالا این سه نفر تا روز دوشنبه دهم خرداد ماه فرصت دارند تا خود را به شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ شهید مقدس (اوین) تهران معرفی کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.