ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان نیشابور باز هم کنسرت شهرام ناظری را لغو کرد

ارشاد اسلامی مجوز برگزاری کنسرت را صادر کرده بود. نیروی انتظامی و فرماندار هم همراهی کردند، اما دادستان تهدید کرد که اگر کنسرت برگزار شود شهرام ناظری را زندانی می‌کند.

دادستان نیشابور یک بار دیگر دستور داد که کنسرت شهرام ناظری لغو شود. او تهدید کرده که اگر کنسرت برگزار شود، شهرام ناظری را به زندان می‌اندازد. دادستان نیشابور غلامرضا اکبری مقدم نام دارد و به حکم آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای «تحرک، نوآوری و ابتکار» به این سمت منصوب شده است.

شهرام ناظری در حین اجرای یکی از ترانه‌های آلبوم «درفش کاویانی»

یکی از ابتکارات، تحرکات و ابداعات اکبری مقدم، دادستان نیشابور لغو کنسرت‌های مجوزدار کیهان کلهر و شهرام ناظری‌‌ست.

پس از آنکه کنسرت شهرام ناظری و کیهان کلهر به دستور دادستان نیشابور لغو شده بود، اداره ارشاد نیشابور به جواد فرجی، تهیه‌کننده کنسرت شهرام ناظری اعلام کرد که برگزاری این کنسرت در ۱۰ و ۱۱ خرداد امکان‌پذیر است. برای تأمین امنیت کنسرت جلساتی با فرمانداری و نیروی انتظامی نیشابور برگزار شد که ظاهراً رضایت‌بخش بوده است.

جواد فرجی شرح ماجرا را چنین توضیح می‌دهد: « با همراهی رئیس اداره ارشاد نیشابور خدمت جناب دادستان رفتیم و ایشان باز مخالفت خود را به شکل جدی اعلام کرد. من با اشاره به اخذ تمام مجوزهای قانونی و قولی که آقای فرماندار به استاد ناظری برای برگزاری این برنامه داده بودند، تأکید کردم که این برنامه همه‌ مجوزها را دارد ولی آقای دادستان خیلی واضح تهدید به برخورد با شخص شهرام ناظری در صورت برگزاری کنسرت کرد.»

او می‌گوید اصرار بی‌نتیجه بود و تصمیم گرفته شد که کنسرت لغو شود.

علی جنتی،وزیر ارشاد اسلامی پیش از این گفته بود که ممانعت از لغو کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌ها در بضاعت او نیست.

وزیر ارشاد اسلامی می‌گوید: قوه قضاییه لغو کنسرت‌ها را جزو حقوق خود می‌داند، «به‌طوری که حتی یک دادیار می‌تواند فردی را دستگیر، کاری را توقیف و جایی را مهر و موم کند.»

قرار بود که یکم خرداد به مناسبت روز فردوسی در شهر عطار کنسرت شهرام ناظری برگزار شود. اما دادستان شهر مخالف کرد. کنسرت کیهان کلهر را هم او لغو کرده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • persian

    دادستان گفته به زندن می اندازد؟! مگر دادستان قاضی است؟ مگر شهر هرت است همین جوری کسی به زندان به اندازد؟ عجب مملکتیست ایران!! برگزرای کنسرت یا قانونی است یا غیر قانونی، حالت وسط ندارد. اگر قانونی است دیگر ممانعت ملوک الطوائفی معنی ندارد. خراسان رضوی مگر حکومت مستقل از مرکز دارد که هر طور دلش خواست عمل کند؟! اگر خودمختاری است همه استانها وشهرستان حق دارند خودمختار باشند آن هم واقعی و نه این گونه و اگر نیست، پس کارشان غیرقانونی است. همه شهروندان کشور از حقوق و تکالیف برابر و مشابه برخودرا هستند. نباید فرقی میان مشهدی و تهرانیو تبریزی و... باشد. در خراسان رضوی، بر خلاف نص قانون اساسی دارند در امور فرهنگی، تبعیض اعمال میکنند و مردم را از حقوق مسلمشان با دیگر هم وطنان محروم میکنند. هر چند این کنسرتها بسیار گران هستند و کمتر عموم میتوانند استفاده کنند و اساس این نوع مراسم اقبال عمومی ندارد و مردم بعدا کپی ها غیر قانونی اش با هزار تومان تهیه میکنند تا دانلود!!!