ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه تهیه‌کننده به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند

تهیه‌کنندگان فیلم‌های «ابد و یک روز»، « ۵۰ کیلو آلبالو» و «کوچه بی‌نام» به خاطر پخش تیزر فیلم‌هاشان از شبکه‌های ماهواره‌ای می‌بایست پاسخگو باشند.

تهیه‌کنندگان سه فیلم سینمایی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند. آن‌ها می‌بایست در برابر پخش پیش‌پرده فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواری پاسخگو باشند.

فیلم موفق «ابد و یک روز» اولین ساخته سعید روستایی

سعید ملکان تهیه‌کننده فیلم «ابد و یک روز»، مصطفی شایسته تهیه‌کننده فیلم « ۵۰ کیلو آلبالو» و لشگری قوچانی تهیه‌کننده «کوچه بی‌نام» صبح دوشنبه ۱۰ خرداد برای ارائه توضیحاتی درباره پخش پیش‌پرده این فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شدند.

۲۸ اردیبهشت‌ سال گذشته بخشنامه‌ای به کلیه دفاتر تهیه و پخش فیلم سینمایی ابلاغ شده بود که به موجب آن پخش پیش‌پرده‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان غیرقانونی است.

در آن زمان تلویزیون ایران از پخش پیش‌پرده فیلم «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی خودداری کرده بود و این سینماگر برای تبلیغ فیلم‌اش به شبکه‌های ماهواره‌ای روی آورده و موفق شده بود مخاطبان بیشتری بیابد.

در بخشنامه یاد شده آمده است: «با توجه به وجود مواد قانونی و نیز به‌منظور اجرای سیاست‌های فرهنگی و هنری سازمان سینمایی و مطابق با اهداف عالیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنان استفاده از ماهواره ممنوع است و نمایش هرگونه فیلم سینمایی ایرانی، تیزر و آنونس فیلم‌های سینمایی ایرانی از طریق شبکه ماهواره‌ای غیرمجاز فارسی‌زبان، منع قانونی دارد.»

بخشنامه تأکید کرده بود که اگر دفاتر تهیه و پخش فیلم سینمایی مغایر ضوابط و مقررات اعلام شده عمل کنند، در برابر اقدام خود پاسخگو خواهند بود.

پیش از این حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود هنرمندانی که آثارشان مجوز دستگاه فرهنگی کشور را دارد، حق تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای را ندارند و اگر برخلاف آن عمل کنند با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.