ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم جهرمی و چهل متهم اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی

پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی که به اعدام مه‌آفرید خسروی انجامید، همچنان باز است. سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید حکم مدیرعامل سابق بانک صادرات و ۴۰ نفر دیگر صادر شده است.

دو سال پس از اعدام مه‌آفرید خسروی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از صدور حکم محمد جهرمی مدیرعامل پیشین بانک صادرات خبر داد.

دو سال پس از اعدام مه‌آفرید خسروی، مقام‌های قضایی از صدور حکم محکومیت محمد جهرمی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری "میزان نیوز" غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه دوشنبه ۱۰ خرداد گفت که حکم محکومیت جهرمی و «چهل و چند نفر دیگری» صادر شده است. معاون اول قوه قضائیه در باره میزان محکومیت این افراد توضیح بیشتری ارائه نکرد.

جهرمی یکی از متهمان پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است که تابستان سال ۹۰ افشاء شد. مه‌آفرید خسروی به عنوان متهم ردیف اول این پرونده اعدام شد، اما محمودرضا خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی ایران از ایران خارج شد و هم اکنون در کانادا زندگی می‌کند. فرمانده پلیس ایران چندی پیش گفته بود که پلیس بین‌المللی برای بازگرداندان خاوری به ایران همکاری نمی‌کند.

محمد جهرمی سخنگوی اسبق شورای نگهبان و مدیرعامل وقت بانک صادرات یکی دیگر از متهمان این پرونده است که هنگام افشای اختلاس مدعی شده بود که او مسئولان را در جریان اختلاس قرار داده است.

وکیل مه‌آفرید خسروی نیز چند روز قبل از اعدام او به خبرگزاری‌ها گفته بود که موکلش در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی جزئیات بیشتری از این پرونده را افشاء کرده است.

در پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی نام بسیاری از وزراء و مدیران دولت احمدی‌نژاد هم به میان آمد. اسفندیار رحیم مشایی، حمیدرضا بقایی، حمید پورمحمدی و تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله افرادی بودند که در جریان رسیدگی به این پرونده بازجویی شدند اما خبری در باره محکومیت آن‌ها منتشر نشد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    انتقاد دولت آلمان از شلاق‌زدن دانشجویان در ایران مسئول امور حقوق بشر در دولت آلمان از شلاق زدن دانشجویان در ایران به شدت انتقاد کرد و آن را رفتاری "غیرانسانی و ظالمانه" از سوی دستگاه قضایی این کشور خواند. این دانشجویان فارغ‌التحصیلی خود را جشن گرفته بودند. هفته گذشته دادستان قزوین اعلام کرد ۳۵ جوان به جرم شرکت در یک مهمانی شبانه در باغی در اطراف شهر قزوین بازداشت شده و بلافاصله با ۹۹ ضربه شلاق مجازات شدند. اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین، جرم این جوان‌ها را "هنجارشکنی" نامیده و گفته حکم ۹۹ ضربه شلاق برای تمام این افراد یک روز بعد از دستگیری آنها اجرا شده تا به گفته او "درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی می‌کنند". "بربل کوفلر" مسئول امور حقوق بشر در دولت آلمان رو دوشنبه (۳۰ مه/ ۱۰ خرداد) این رفتار مقام‌های قضایی ایران با جوانان ایران را "غیرانسانی و ظالمانه" خواند و از آن انتقاد کرد. خانم کوفلر گفت، به دلیل سرعت عمل قوه قضاییه در محاکمه و مجازات این ۳۵ جوان، تردید جدی وجود دارد که قانون و حقوق اساسی این جوانان در این محاکمه رعایت شده باشد.

  • بهنام

    اینجا همان عدالت حانه اسلامیک است که چند جوان دانشجو که جشن فارغ التحصیلی گرفته و دقایقی به شادی پرداخته اند را بلافاصله دستگیر کرده و در همان روز بدون تفهیم اتهام در دادگاه قانونی و داشتن حق وکیل و دفاع و عدم دادن فرجه قانونی برای اعتراض به حکم صادره و درخواست تجدید نظر ، شلاق زده و سرکوب نموده و در عوض اختلاسهای چند هزار میلیاردی سیستماتیک دزدان سر گردنه را مسکوت باقی گذاشته و تازه بعد از چندین سال و کهنه شدن پرونده و افتادن آبها از آسیاب ، یادشان افتاده که این دزدان همدست خودشان مرتکب جرم شده و اکنون هم لابد با احکامی آبگوشتی و نه چندان جدی ، خود و دستگاه گوش به فرمان ولی امر دزدان جهان را به مضحکه ای دیگر کشانده و مایه جوک و سر گرمی چند روزه مردم را فراهم می نمایند .

  • hasani

    حیدر مستخدمین حسینی معاون اسبق بانک مرکزی با توجه به انفجار صدور چکهای بی‌محل، می‌گوید این نتیجه محرز است که: ”دو بسته خروج از رکود و تسریع رونق اقتصادی دارای اشکالات زیربنایی زیادی بود و به‌دلیل این‌که تنظیم آن با تعجیل انجام شده بود، از کارآیی لازم بر خوردار نبوده و تغییری را در اقتصاد کشور ایجاد نکرده است. بنابراین افزایش چک‌های برگشتی هیچ‌گونه سنخیتی با رشد اقتصادی ندارد “. (خبرگزاری مهر-۵/۳/۹۵) «از سال ۸۸ به بعد آمار چک‌های برگشتی روندی تصاعدی به خود گرفت و چک‌های برگشتی نه‌تنها به‌ لحاظ تعداد رشد بالایی داشتند بلکه چک‌ها با ارقام بسیار بالایی برگشت خورده است. بانک مرکزی اعلام کرده است: در ۱۰ ماهه ابتدای سال ۹۴ جمعاً 8/7 میلیون فقره چک به‌مبلغ ۹۴۰ هزار میلیارد ریال با میانگین مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال، چک برگشت خورده است!!