ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مدرسه کودکان کار» در استان همدان ایجاد می‌شود

معاون نهضت سواد آموزی استان همدان از راه‌اندازی مدرسه کودکان کار در استان همدان خبر داد.

معاون نهضت سواد آموزی استان همدان از راه‌اندازی مدرسه کودکان کار در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عباس احمدی مقیم، معاون نهضت سواد آموزی استان همدان، چهارشنبه ۱۲ خرداد گفت: «این مدرسه برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان کار، فقیر، تارکان تحصیل و بازمانده از تحصیل استان در سال‌جاری ایجاد خواهد شد.»

او در ادامه گفت که نهضت سواد آموزی کلیه خوراک و پوشاک و لوازم تحریر این کودکان را برعهده گرفته است و مبالغی نیز به این افراد پرداخت می‌شود که آنها لازم نیست بازپس دهند.

با وجود اینکه آمار دقیقی در دست نیست، به گفته فعالان حقوق کودک تعداد کودکان کار در سراسر ایران در حال افزایش است.

میترا امام، عضو کانون فرهنگی حمایتی کودکان کار (کوشا)، سال ۹۳ از افزایش تعداد کودکان کار و خیابان در ایران خبر داده بود.

طبق نتایج تحقیقی که در سال ۹۳  توسط سازمان بهزیستی انجام شده بود، حدود ۳۰ درصد از کودکان کار به مدرسه نمی‌روند. همچنین حدود ۳۱ درصد این کودکان شش تا ۱۱ سال و ۹ درصد نیز زیر شش سال سن دارند.

طبق پژوهش‌های انجام شده از سوی فعالان حقوق کودک در ایران در سال گذشته، ۳۲ درصد کودکان کار مورد آزار جسمی، روحی و جنسی قرار می‌گیرند و بسیاری از آنها به بیماری ایدز مبتلا می‌شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.