ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه: رژیم بحرین به زودی فرو می‌پاشد

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای تهدید‌آمیز، دولت بحرین را دچار "پوکی استخوان سیاسی" خوانده و هشدار داده که به زودی قیامی ویرانگر در این کشور شکل خواهد گرفت.

پس از آن که فرمانده شاخه برون مرزی سپاه دولت بحرین را به مقاومت مسلحانه تهدید کرد، سپاه پاسداران نیز پیرامون شکل‌گیری قیامی ویران‌گر در این کشور هشدار داد.

سلب تابعیت از روحانی شیعه بحرین، فرصتی برای موضع‌گیری و تبلیغ نیروهای نظامی و سپاهی در مسائل مربوط به منطقه‌ فراهم کرده است.

سه‌شنبه اول تیر، سپاه پاسداران بیانیه‌ای در محکومیت سلب تابعیت از رهبر شیعیان بحرین صادر کرد و این اقدام را "محصول راهبرد و سیاست‌های اسلام ستیزانه نظام سلطه و صهیونیسم و توطئه آل سعود" خواند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «به زودی بنیان‌های کاخ ظلم و ستم دست نشاندگان آمریکای جنایتکار با عزم و اراده انقلابی مردم بحرین فرو خواهد ریخت.»

سپاه پاسداران حاکمیت بحرین را تهدید کرده که اگر دست از ماجراجویی‌های "صهیونیست پسند" بر ندارد به سرنوشت "دیکتاتورهای تشیع جنازه شده سایر بلاد اسلامی" گرفتار خواهد شد.

دولت بحرین در این بیانیه، "رژیمی پوسیده و فاقد مشروعیت" توصیف شده که دچار "پوکی استخوان سیاسی" است و بر "رژیم کودک کش آل سعود" اتکاء دارد.

قاسم سلیمانی عصر دوشنبه ۳۱ خرداد در بیانیه‌ای بی‌سابقه، وزارت خارجه را دور زد و به دولت بحرین هشدار داد که پاسخ سلب تابعیت از  شیخ عیسی قاسم و عبور از این خط قرمز را خواهد گرفت.

پیش از صدور بیانیه سپاه،  ۲۵۲ نماینده مجلس ایران، سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را با ادبیات دیگری محکوم کردند و تصمیم دولت بحرین را نقض آشکار میثاق‌های حقوقی، سیاسی و مدنی سازمان ملل دانستند. علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس تصمیم دولت بحرین را خلاف مقررات بین‌المللی دانسته‌ اما به تهدید متوسل نشده است.

دولت آمریکا  در واکنش به سلب تابعیت از رهبر شیعیان بحرین، بیانیه‌ای منتشر کرده و خواستار خویشتنداری منامه در این خصوص شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    از خدا بیخبری یعنی گذاشتن ریشی بر صورت و گرفتن تسبیحی دراز ریسمان مانندی بر دست. ایجاد نفاق در بین مسلمانان کردن همزمان با خوش رقصی قهرمانانه نمودن با شیطان بزرگ!

  • a

    از اونجایی که تمام این چرت و پرتایی که به رژیم و حاکمیت بحرین چسبوندن همش درباره رژیم خودشون واقعیت داره امیدوارم پیش بینی فروپاشی ( بنیان‌های کاخ ظلم و ستم دست نشاندگان آمریکای جنایتکار با عزم و اراده انقلابی مردم) هم به زودی درباره رژیم خودشون اتفاق بیفته

  • حق بین

    جایگاه رسمی سپاه در سیاست خارجی ما چیست که چنین بیانیه جنگ طلبانه ای می دهد؟ آیا واکنش عصبی نیروهای مورد حمایت سپاه در قبال اعدام شیخ نمر و حمله آنها به سفارت عربستان نتیجه ای غیر از محکوم شدن ایران در مجامع بین الملل و منزوی شدن کشورمان نزد کشورهای اسلامی را در بر داشت؟ آیا سپاه می خواهد بار دیگر یک فرصت را به یک تهدید بزرگ برای ایران تبدیل کند؟