ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بدهی هزار میلیارد تومانی دولت ایران به پیمانکاران

دولت ایران نزدیک به هزار میلیارد تومان به پیمانکاران راه‌سازی روستایی بدهکار است. سال گذشته تنها یک میلیارد از اعتبار۵۵۰ میلیارد تومانی این بخش را تامین شد.

دولت جمهوری اسلامی ایران ۹۲۰ میلیارد تومان به پیمانکاران راه‌سازی روستایی بدهکار است. عدم تامین اعتبار از سوی دولت پروژه‌های راه‌سازی را متوقف کرده است.

بشاگرد محروم‌ترین منطقه ایران به لحاظ دستیابی به راه روستایی است.۳۲ درصد روستائیان این شهرستان از دسترسی به راه روستایی محروم‌اند

حسن میرشفیع سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی ایران از عدم تامین اعتبار مورد نیاز راه‌سازی روستایی خبر داد و گفت که پروژه‌های این بخش به دلیل عدم تسویه مطالبات پیمانکاران متوقف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران گفت که دولت اعتبار مربوط به این بخش را تامین نکرده و از ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار اعلام شده برای توسعه راه‌های روستایی تنها یک میلیارد تومان آن تامین شده است.

به گفته او دولت در قانون بودجه سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اسناد خزانه اسلامی پیش‌بینی کرده بود اما از مهرماه سال گذشته این اسناد توزیع نشده است.

میرشفیع بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران روستایی را ۹۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که در صورت عدم تامین اعتبار پروژه‌های راه‌سازی متوقف خواهند شد.

این مقام مسئول فروردین امسال بدهی وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته را ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود. علی نوزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران هم فروردین امسال گفته بود که این وزارتخانه ۱.۲ هزار میلیارد تومان بدهی تسویه نشده دارد.

به گفته نوزاد ۵۸۰ میلیارد تومان از بدهی‌های معوق وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۴ با استفاده از تها‌تر پرداخت شده است. دولت جمهوری اسلامی ایران پیش از این مجوز ۲.۴ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی را به منظور تها‌تر بدهی‌های وزارت راه و شهرسازی صادر کرده بود.

بشاگرد و سرباز محروم‌ترین مناطق

سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه ۹۱.۵ درصد از جمعیت ساکن مناطق روستایی به راه دسترسی دارند، دستیابی به راه روستایی در مناطق مختلف ایران را نابرابر دانست.

به گفته میرشفیع وضعیت دستیابی به راه آسفالته روستایی در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و شرق هرمزگان ۱۰ تا ۱۵ درصد پائین‌تر از سایر مناطق کشور است.

او همچنین دو شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان و بشاگرد در استان هرمزگان را محروم‌ترین مناطق در دست‌یابی به راه روستایی عنوان کرد و گفت ۳۲ درصد روستائیان بشاگرد از دسترسی به راه روستایی محروم‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.