ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاخ سفید: ایران تاثیر حمایت از حزب‌الله را در بازارهای جهانی می‌بیند

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید اگر ایران می خواهد به بازارهای بین المللی دسترسی داشته باشد، باید دست از حمایت تروریسم و حزب‌الله بردارد. حسن نصرالله گفته که بودجه و موشک حزب‌الله از تهران می‌رسد.

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید اگر ایران می‌خواهد به بازارهای بین المللی دسترسی داشته باشد، باید دست از حمایت تروریسم و حزب‌الله بردارد.

شامگاه دوشنبه ۲۷ ژوئیه، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی مطبوعاتی به گفته حسن نصرالله مبنی بر تامین بودجه و موشک حزب الله از سوی ایران واکنش نشان داد. اریک شولتز  یادآوری کرد که تحریم‌های شدید و جدی، برای متوقف کردن حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم بود.

به تاکید شولتز، اگر ایران به حمایت خود از تروریسم ادامه دهد و منابع در اختیار حزب‌الله بگذارد، تاثیرش را در دسترسی به بازارهای بین‌المللی خواهد دید. او افزود که تداوم حمایت از حزب‌الله لبنان به نفع جمهوری اسلامی نیست: «بازیگران مالی به رفتار ایران نگاه می‌کنند... ما اخیرا درباره نگرانی‌های ایران برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی مذاکراتی داشتیم، این بازیگران مالی نمی‌خواهند با کشوری داد و ستد کنند که حامی تروریسم است.»

در کنفرانس مطبوعاتی شولتز، خبرنگاری از او پرسید آیا جای تعجب ندارد که حسن نصرالله به این صراحت از بودجه و تسلیحات دریافتی ایران حرف زد؟ سخنگوی کاخ سفید گفت دولت آمریکا به خوبی می‌داند بودجه حزب الله، درآمد، مخارج، همه آنچه که می‌خورد و می‌نوشد، اسلحه و موشک‌های آن همگی از سوی جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود: «اما بسیار مهم است که ایرانی‌ها ارتباط بین حمایت از تروریسم و تحریم‌ها را درک کنند.»

حسن نصرالله در مراسم چهلم مصطفی بدرالدین فرمانده کل شاخه نظامی حزب‌الله، با اشاره به تحریم‌های مالی آمریکا علیه حزب‌الله لبنان گفته بود: «بودجه حزب‌الله از ایران می‌رسد… پول از ایران می‌رسد، مانند موشک‌هایی که با آن اسرائیل را تهدید می‌کنیم. از حضرت امام خامنه‌ای، دولت ایران و رئیس جمهور آن به خاطر حمایت بی‌دریغ از ما در سال‌های گذشته تشکر می‌کنیم. ما حقوق آنها را می‌پردازیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

دوشنبه هفتم تیر، رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران کوشید حرف‌های نصرالله را امری بدیهی و مسبوق به سابقه جلوه دهد. او یادآوری کرد که پشتیبانی جمهوری اسلامی از فلسطین بارها به صورت شفاف اعلام شده و بیان صحبت‌های نصرالله جای نگرانی یا بهانه جویی ندارد.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران علنی کردن حمایت ایران از حماس توسط حسن نصرالله را به ایجاد پشتگرمی برای نیروهای خط مقدم و پیام به سعودی‌ها ربط داد.

حزب‌الله متحد استراتژیک ایران در معادلات منطقه‌ای است و شبه‌نظامیان این گروه در کنار نیروهای سپاه قدس در سوریه برای حفظ بشار اسد می‌جنگند. در جنگ یمن نیز حزب‌الله در کنار ایران و حوثی‌ها قرار دارد. میزان دقیق کمک‌های مالی و لجستیک جمهوری اسلامی به حزب‌الله روشن نیست و محرمانه است. سپاه پاسداران نیز ادعا می‌کند که تنها نقش آموزش نیروهای حزب‌الله را بر عهده دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    سخنان حسن نصرالله درین برهه از زمان جای تامل دارد.هیچگاه اینگونه شفاف اظهار نظر نکرده بود.مقامات ایرانی همیشه حمایت همه جانبه از حزب الله را اظهار میداشتندولی به این شفافی شیخ حسن که ما همه چیزمان از سبزی سفره تا حقوق وطرحهای عمرانی از ایران است کمی جای شک دارد...حال مسولان چه پاسخی دارند که شیخ اینگونه بی پروا پرده را کنار زده وملت فقیر ایران را هدف تحریمهای کمر شکن دیگر در ارتباط با تروریسم قرار دهد?بی شک شیخ نصرالله دستور این اظهار نظر بی پروا را از جایی غیر از ایران گرفته نه از سپاه وگروههای تندرو داخلی....جا دارد مقامات مسوول ریشه یابی کنند واز جهتی باید به صداقت این شخص بعنوان یک دوست متحد شک کرد.....شیخ حسن نصرالله یک عرب لبنانی است واصالت عربی دارد وخواه نا خواه تمایل وگرایشات عربی دارد وباتوجه به وجه بد ایران درمیان کشورهای عرب که درصد بالایی از آن در رابطه با این شیخ است باید به این شخص بادیده تردید نگریست وزمان مناسب که فرا رسد خواهید دید که چگونه ماهییت اوبرهمگان آشکار میشود...شاید بتوان نتیجه کرد که شیخ حسن با دستگاههای امنیتی کشورهای عرب مانند قطر وعربستان وحدودی بحرین رابطه تنگاتنگ داشته وگرنه چه لزومی داشت درلحظه ای که ایران دروازه اش را به روی سرمایه گذاران غربی وآسیایی باز کرده وآرام آرام به جامعه بین المللی نزدیک میشد یکباره این شخص که درجامعه بین المللی ومنطقه درلیست سیاه تروریستی قراردارد با اظهار نظری اینگونه سدراه پیشترفت ملت ایران شده وزمینه تحریمهایی درارتباط با حمایت از تروریسم برای ایران باشد......شخص رییس جمهور ورییس مجمع تشخیص مصلحت نظام باید سریعا وبدون هیچگونه مماشات وملاحظات گروهی قدم پیش گذاشته وتادیر نشده دست از حمایت این مزدور جیره خوار بردارند. تاحالا هرچه خورده وبرده کافیست وبرهمه ایرانیان آشکاراست ولی ملت بیچاره ومحتاج ما دیگر طاقت تحریم جدید نداشته وبعد از بر جام بدنبال مدینه فاضله ای بودند که شیخ خط بطلان برروی آن کشید