ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ترکیه قصور امنیتی در فرودگاه آتاتورک را رد کرد

دولت ترکیه به موازات اعلام یک‌روز عزای عمومی در این کشور هرگونه کوتاهی در تامین امنیت ترمینال‌های ورودی و خروجی فرودگاه آتاتورک را رد کرد. هویت ایرانی کشته شده مشخص شد.

دولت ترکیه یک روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و هم‌زمان هرگونه کوتاهی در تامین امنیت فرودگاه آتاتورک را منتفی دانست. شمار کشته‌شدگان به ۴۱ نفر رسید. هویت ایرانی کشته شده مشخص شد.

پیگیری‌ پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه برای یافتن سرنخ‌هایی از عاملان انفجارهای انتحاری در فرودگاه استانبول ادامه دارد. این که مهاجمان مسلح چگونه توانسته‌اند وارد ترمینال‌های داخلی شوند همچنان معماست. ملیت مهاجمان نیز هنوز روشن نیست.

سه عامل انتحاری در انفجارهای شامگاه سه‌شنبه در فرودگاه آتاتورک دست داشته‌اند. دستکم ۴۱ نفر جان باخته و ۲۳۹ نفر مجروح شده‌اند. هنوز هیچکس مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته اما شواهد امر نشانگر دست داشتن داعش در این انفجارهاست.

به موازات شوک ناشی از این حملات، پرسش عمومی این است که چطور سه عامل انتحاری توانسته‌اند به دور از چشم مسئولان امنیتی و انتظامی فرودگاه خود را به ترمینال بین‌المللی برسانند. مقامات ترکیه عبور مهاجمان از موانع امنیتی ترمینال بین‌المللی را رد می‌کنند اما شهود گفته‌اند یک یا دو  عامل حمله را به چشم خود در ترمینال یاد شده دیده‌اند.

بینالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه پس از بازدید از فرودگاه آتاتورک، هر گونه قصور در نظارت‌های ایمنی را منتفی دانست: «نه در ترمینال خروجی و نه در محوطه پروازهای ورودی هیچ شکاف امنیتی نبوده است.»

رادیو Rtürk گزارش داده که دادگاهی در استانبول خبررسانی در باره حمله تروریستی را ممنوع کرده است. این ممنوعیت شامل هرگونه خبر، مصاحبه، عکس، فیلم و یا مبادله شایعات و اخبار در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌شود.

در میان کشته شدگان این انفجارها، ۱۳ نفر خارجی شناسایی شده‌اند. فرماندار استانبول گفت قربانیان خارجی، پنج تبعه سعودی، دو عراقی، یک تونسی، یک ازبکستانی، یک چینی، یک ایرانی، یک اوکراینی و یک اردنی بوده‌اند. ایرانی کشته شده، سالار داوودی کهنه شهری نام دارد.

سرکنسولگری ایران در استانبول تعداد مجروحان ایرانی را نیز ۳ نفر اعلام کرده است. صبح چهارشنبه حسن قشقاوی، معاون کنسولی وزارت خارجه این تعداد را پنج نفر عنوان کرده بود.

حمل و نقل هوایی در فرودگاه آتاتورک از چهارشنبه از سر گرفته شده‌اند. ۳۴۰ پرواز ترکیش ایرلاینز خط خورده‌اند اما این شرکت صبح چهارشنبه نخستین پرواز خود را انجام داد. ایران‌ایر نیز صبح چهارشنبه به مقصد استانبول پرواز داشت.

اردوغان پس از حملات سه شنبه شب نشستی اضطراری با نخست وزیر و رئیس ستاد ارتش برگزار کرد. او پس از این جلسه کشورهای غربی را خطاب قرار داد و گفت همه باید بدانند که تروریست‌ها فرقی بین استانبول و لندن و و برلین وشیکاگو و رم نمی‌گذارند.

دولت ترکیه می‌گوید شواهدی در اختیار دارد که هر سه عامل انتحاری اعضای داعش بوده‌اند.

خبرگزاری آلمان به نقل از گزارشگر محلی خود می‌نویسد با گذشت ساعت‌ها از حملات انتحاری، ترس بر استانبول و چهره مردم سایه انداخته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناصر رازدار

    عزای عمومی از طرف اردوغان که برای خودش آیت الهی ست احمق تر از روضه خوانهای ما! و البته سیاست های احمقانه اردوغان بله اما تمامی مصیبت ایران و منطقه با آن پرواز لعنتی آن لعنتی خمینی و ناسزاگویی او به صدام و جنگ ایران عراق و اشغال کویت و حمله به عراق و تشکیل حزب الوعده و تشکیل حزب اللهع لبنان و بیداری اسلامی خمینی و بیداری اسلامی تر رهبری و بیداری اسلام ناب روحانیت شیعه و و و بیا تا داعش این فرزندان امام راحل و فرزندان بیداری اسلامی رهبری و حالا البته نوبت جوانان و نوجوانان است تا گوی روحانیون بخورند و الکی جان فدای آخوندان لب قبر شوند و پیشمرگ راهبر انقلاب. و البته تازه سر گاو در دیگ ولایت است. باید سر گاو را در آورد و سر انسان به جای آن در آن دیگ فرو کرد و پخت و برادران سپاه از آن تناول کنند. یعنی بخورند تا امام راحل در جهنم آنجایش حنک شود.