ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده ایتالیایی در میان قربانیان گروگان‌گیری در داکا

شمار قربانیان گروگان‌گیری در پایتخت بنگلادش به ۲۲ نفر رسید. گروگان‌های خارجی با قمه به قتل رسیده‌اند. دولت داکا در وابستگی مهاجمان به داعش ابراز تردید می‌کند.

شمار قربانیان گروگان‌گیری در پایتخت بنگلادش به ۲۲ نفر رسید. نزدیک نیمی از کشته شدگان ایتالیایی هستند. تیم فوتبال ایتالیا با بازوبند سیاه در بازی با آلمان شرکت می‌کند. گروگان‌های خارجی با قمه به قتل رسیده‌اند.

بعد از ظهر شنبه دوم ژوئیه، ژنرال نعیم اشرف چودری، فرمانده واحدهای کماندویی ضدترور بنگلادش در کنفرانسی مطبوعاتی جزییات گروگان‌گیری در داکا را اعلام کرد و گفت بیشتر گروگان‌های خارجی با چاقو و قمه به قتل رسیده‌اند: «در محل حمله سلاح سرد و گرم، مسلسل، مهمات و مواد منفجره نیز یافته شد.»

بیشتر قربانیان خارجی ایتالیایی بوده‌اند و باقی ژاپنی، هندی و سریلانکایی. کسانی که جان سالم به در برده‌اند، شهادت داده‌‌اندکه تعداد مهاجمان هفت نفر بود. آنها زمان هجوم به رستوران الله اکبر گفته‌اند و در طول گروگان‌گیری نیز آیه‌های قران خوانده‌اند.

روزنامه «دیلی استار» چاپ بنگلادش به نقل از پدری که تولد دخترش را در رستوران جشن گرفته بود می‌نویسد: «مهاجمان از مشتری‌ها خواستند قرآن بخوانند. هر کس توانست یکی دو سوره بخواند، در امان ماند ولی دیگران را شکنجه کردند.»

عملیات واحدهای ویژه ضد ترور ارتش بنگلادش در مقابله با گروگان‌گیرها سیزده ساعت طول کشید. خبرگزاری آلمان به نقل از ساکنان محله گلشن می‌نویسد تبادل آتش و انفجار ۱۳ ساعته، طاقت‌فرسا و شکنجه‌آمیز بود.

گروگان‌گیری ساعت ۲۱ جمعه شب به وقت محلی شروع شد. محل حمله رستوران اسپانیایی «هلی» بود که پاتوق پولدارهای داکا و خارجی‌های ساکن شهر است.

خانم شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش صبح شنبه دوم ژوئیه در برابر خبرنگاران حاضر شد و گفت: «اینها هم مسلمان هستند؟ آنها هیچ مذهبی ندارند؛ مذهب‌شان ترور است.»

بنگلادش بین هند و میانمار قرار گرفته و ۱۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور از دو سال قبل به طور آشکاری، صحنه حملات هدفمند به وبلاگ نویسان، اقلیت‌های مذهبی مانند هندوها و بودایی‌ها، دگرباشان جنسی و خارجی‌ها شده است. اکثر قربانیان این حملات با قمه به قتل رسیده‌اند و عاملان آنها کوشیده‌اند سر مقتولان را جدا کنند.

داعش مسئولیت حمله به رستوران را بر عهده گرفته اما دولت بنگلادش می‌گوید در نقش آفرینی داعش یا القاعده در این حمله تردید دارد. مقامات داکا نیروهای افراطی را به چنین حملاتی متهم می‌سازند و بر این نظرند که تحریک افراطیون مذهبی از سوی اپوزیسیون انجام می‌گیرد. در هفته های گذشته به خاطر قتل یک وبلاگ نویس دگراندیش، موجی از دستگیری در بنگلادش به راه افتاد.

ده نفر از قربانیان گروگان‌گیری در داکا ایتالیایی هستند و تنها یک نفر از شهروندان این کشور از این حمله جان سالم به در برده است. ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا با بازماندگان قربانیان ابراز همدردی کرد و از عزم کشورش برای مقابله با تروریسم خبر داد. وزیر خارجه ایتالیا در نخستین ساعات گروگان‌گیری توئیت کرده بود که شهروندان کشورش در میان مشتریان رستوران هستند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز به خانواده بازماندگان این حمله تسلیت گفته و این اقدام را بربرمنشانه خوانده است.

شامگاه شنبه دوم ژوئیه تیم‌های ملی آلمان و ایتالیا در شهر بوردوی فرانسه، در چارچوب مسابقات جام ملت‌های اروپا به مصاف هم می‌روند. بازیکنان ایتالیا گفته‌اند در همدردی با خانواده‌های قربانیان تروریسم در داکا، بازوبندهای سیاه می‌بندند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.