ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت عامل انتشار اطلاعات مشترکان ایرانسل و دو مدیر یک کانال تلگرامی

پلیس فتا می‌گوید عامل ایجاد ربات تلگرامی انتشار اطلاعات مشترکان ایرانسل را بازداشت کرده است. در خراسان شمالی هم دو مدیر یک کانال تلگرامی به اتهام انتشار مطالب غیراخلاقی بازداشت شده‌اند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) می‌گوید که عامل ایجاد کننده ربات تلگرامی انتشار اطلاعات مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه (ایرانسل) را بازداشت کرده است. این ربات پیش‌تر مسدود شده بود.

به گفته حسین رمضانی، معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتای نیروی انتظامی، فرد بازداشت شده جوانی ۱۹ ساله و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر است که «پس از شناسایی و دستگیری، با رویارویی ادله انکار ناپذیر پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد.»

او گفته که فرد بازداشت شده، انگیزه خود را کنجکاوی صرف ذکر كرده است.

حدود سه سال پیش بود که رسانه‌های ایران خبر هک شدن اطلاعات دیتابیس ۱۵ تا ۲۰ میلیون مشترک ایرانسل را منتشر کردند. آن‌ها نوشته بودند که اطلاعات هک شده به قیمتی بین پنج تا ۳۰ میلیون به فروش می‌رسد.

حسین رمضانی اما روز شنبه دوازدهم تیر ماه گفت که «به تازگی» شخصی با راه‌اندازی«یک ربات تلگرامی» توانسته است مشخصات «۲۰ میلیون» دارنده سیم‌کارت ایرانسل را هک کند: پلیس فتا: ربات تلگرامی اطلاعات ۲۰ میلیون مشترک ایرانسل  را هک کرد

این در حالی‌ست که اطلاعات منتشر شده در این ربات پیش از این هک شده بودند: «در تحقیقات بیش‌تر مشخص شد اطلاعات انتشار یافته همان اطلاعات قدیمی دو سال گذشته است که مالكان یا تغییر مالکیت داده‌اند یا سیم کارت غیر فعال است.»

رمضانی اما درباره نقض حریم خصوصی مردم گفته است که خوشبختانه بیش‌تر اطلاعات مربوط به سیم‌کارت‌های سوخته و اطلاعات تاریخ مصرف گذشته بوده‌اند.

از استان خراسان شمالی هم خبر رسیده است که دو مدیر یک کانال تلگرامی به اتهام انتشار مطالب غیراخلاقی بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی اعتمادی، رییس پلیس فتای خراسان شمالی، متخلف اصلی را «د.ب»  معرفی کرده و گفته است که «در بازرسی از خانه او، یک دستگاه کیس رایانه و یک دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شده است.»

اعتمادی دیگر فرد بازداشت شده را «م.د» معرفی کرده که به دنبال اعترافات متهم اول شناسایی و بازداشت شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    خیلی مضحک است . «در بازرسی از خانه او، یک دستگاه کیس رایانه و یک دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شده است.» شاید اگر قدری بیشتر و با دقت می گشتند ، چند عدد قاشق و چنگال و یک عدد گوشت کوب و یک عدد زود پز هم کشف می کردند و حتی شاید یک دستگاه آتاری یا یک دستگاه صفحه گرام قدیمی . شرکت ایرانسل نشان داد که هیچ مسئولیتی در قبال حفظ اطلاعات محرمانه و شخصی مشترکانش نداشته و این اظلاعات حساس را به راحتی در اختیار نهادهای نظامی و امنیتی قرار داده است و الان هم مسئولین این شرکت در برابر پرسشهای افکار عمومی سکوت پیشه کرده و ( خفقان ) گرفته اند . بهتر است مردم با تحریم ایرانسل ، اعتراض خود را نسبت به درز اطلاعات شخصی و محرمانه نشان دهند .

  • ﺣﻴﺮﺕ زﺩﻩ

    «در بازرسی از خانه او، یک دستگاه کیس رایانه و یک دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شده است.» این اطلاعات از طرف ایرانسل در اختیار یک نهاد (اطلاعاتی) قرار گرفته و هز اونجا لو رفته که کاری خلاف قانون است و حتی دولت امریکا موفق نشد اپل را وادار به لو دادن اطلاعات یک نفر هرچند مجرم هم نشد! در خانه مسولان ایرانسل و ارگان نام نبرده رایانه که سهل است بلکه مجهز به مدرنترین سیستمهای اسهاق صمع و جمع آوری اطلاعات خصوصی هستند