ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعدادی از مدیران بنیاد شهید بازداشت شدند

نمایندگان مجلس نهم اجازه ندادند گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید عمومی شود. مجلس دهم اما می‌خواهد این گزارش را علنی کند و برای آن ۳۰هزار سند در اختیار دارد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس نهم می‌گوید که پرونده این سازمان همچنان باز است و چند تن نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

امیر خجسته نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی از بازداشت تعدادی از مدیران پیشین بنیاد شهید خبر داد. او بدون اینکه نامی از بازداشت‌شدگان ببرد، صبح جمعه ۱۸ تیر به خبرگزاری ایلنا گفت که با دستور رئیس قوه قضائیه این پرونده پیگری شده و بازداشت‌ها با قدرت ادامه می‌یابند.

گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صورت گرفت اما هیات رئیسه مجلس اجازه خواندن آن را در صحن مجلس نداد. خجسته گفته است که فشارهای سیاسی از داخل و خارج مجلس مانع از آن می‌شد که تحقیق و تفحص به نتیجه برسد.

او گفته است که اسناد فراوانی از تخلف‌های صورت گرفته در بنیاد شهید به دست کمیته تحقیق و تفحص رسیده و اگر نیاز باشد این اسناد در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. رئیس پیشین بنیاد شهید پیش از این از اعضای کمیته تحقیق و تفحص خواسته بود که اگر سندی از تخلف در این نهاد دارند، ارائه کنند.

خجسته مدیریت بنیادشهید را «ناکارآمد» توصیف کرده و گفته است که «سوء مدیریت در این بنیاد غوغا می‌کند». به گفته این نماینده مجلس ۳۰ هزار سند از تخلفات در بنیاد شهید جمع‌آوری شده است. او رسانه‌ای کردن ۳۰ هزار سند را منوط به اجازه رئیس مجلس دانست: «با هر کسی بیت‌المال را غارت کند برخورد می‌کنیم.»

خجسته از تشکیل دوباره کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس دهم خبر داده و افزوده که بانک دی یکی از اهداف تحقیق و تفحص در مجلس دهم است. بانک دی وابسته به بنیاد شهید است که پیش از این گزارش‌هایی از اختلاس در آن منتشر شده بود.

این نماینده جدایی سیستم اقتصادی از بنیاد شهید را راهکار مقابله با فساد در این نهاد دانسته و خواستار واگذاری بنگاه‌های وابسته به آن شده است. سازمان اقتصادی کوثر یکی از هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی ایران به شمار می‌آید که در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، صنعت ساختمان، بانک و بیمه و داروسازی فعالیت می‌کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سلمان محمدی

    الهی به حرمت خون مقدس باکری و همت و زین الدین و همه شهدای ملت هر ریال از بیت المال که به ناحق خوردن، در دنیا خناق بشه توی گلوشون گیر کنه و در آخرت آتش بشه توی جانشون گیر کنه از اون رهایی پیدا نکنن به حق محمد و آل محمد صلی الله علیهم اجمعین

  • منصور یوسفی

    من نمیدونم چرا یک سیاه پوست که در آمریکا به دست پلیس کشته میشه را 24 ساعته توی رسانه ها مطرح می کنند و دلسوز میشن ولی توی میهن خودمون میزنند و می کشند و آب از آب هم تکان نمی خورد .البته تو آمریکا مردم اسلحه دارند و از حق خود دفاع می کنند ولی ما چی داریم کی داریم .