ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی دولت: ۱۳ مدیر دولتی برکنار شده‌اند

به گفته مقام‌های رسمی دریافتی ماهیانه حداقل ۳۰۰ مدیر دولتی بیش از ۵۰میلیون تومان است و دولت تا به حال ۱۳ مدیر را برکنار کرده است. نام همه برکنارشدگان روشن نیست.

سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌گوید که افشای حقوق‌های نامتعارف به برکناری یا استعفای ۱۳ مدیر دولتی انجامیده است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت روحانی صبح سه‌شنبه ۲۲ تیر از ادامه برخورد با مسئله حقوق‌های «نامتعارف» خبر داد و گفت: «تاکنون ۱۳ مدیر در ارتباط با مسئله حقوق‌های نامتعارف یا استعفا داده‌اند و یا برکنار شده‌اند.»

او بدون ذکر نام مدیران برکنار شده گفت که دولت تنها به برکناری این مدیران اکتفا نکرده و «تمامی مستند‌ها و راه‌های گریزی که منجر به حقوق نامتعارف شده» را می‌بندد.

پیش از این رسانه‌های رسمی از استعفا یا برکناری چهار عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی، مدیران بانک‌های رفاه کارگران، ملت، صادرات و قرض‌الحسنه مهر ایران و رئیس هیئت مدیره بیمه ایران خبر داده‌اند.

برپایه اظهارات نوبخت علاوه بر ۹ مدیری که نام‌شان پیش از این منتشر شده، دولت چهار مدیر دیگر را نیز برکنار کرده است. رئیس سازمان بازرسی ایران گفته است که تا زمان تکمیل این گزارش‌ها که هنوز محرمانه و غیرقطعی است، اسامی افراد متخلف منتشر نخواهد شد.

پیش‌تر، دادستان دیوان محاسبات ایران از تشکیل ۱۲۳ پرونده در ارتباط با موضوع "حقوق‌های نامتعارف"خبر داده و از وزارت‌خانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری، راه و شهرسازی و نیرو به همراه بانک مرکزی، بیمه مرکزی و شرکت‌های دولتی بیمه به عنوان نهادهایی نام برده بود که دارای پرونده‌های متعدد پرداخت حقوق نامتعارف هستند.

براساس این گزارش وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نفت به همراه بانک مرکزی بیشترین میزان تخلف در پرداخت حقوق‌های نامتعارف را داشته‌اند.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسون برنامه و بودجه مجلس شامگاه یکشنبه ۲۰ تیر در برنامه تلویزیونی «پایش» گفته بود که ۸ مدیر دولتی بیش از ۴۰ میلیون تومان و ۸۰ نفر بیش از سی میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

پیش از این نیز مصطفی کواکبیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از وجود ۳۰۰ فیش حقوقی بیش از ۵۰ میلیون تومان مدیران دولتی خبر داده و گفته بود که این دریافتی این۳۰۰ مدیر دولتی مبنای قانونی ندارد. به گفته این نماینده مجلس سه هزار مدیر دولتی دریافتی بیش از ۲۰ میلیون تومان در ماه دارند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    از کدامین شغلشان؟ هرکدام دهها شغل دارند!