ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اطلاعات: امنیت سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کنیم

دولت ایران در دو سال گذشته بسته‌های تشویقی و حمایتی ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی نظر گرفته است.

دولت ایران برای دست‌یابی به رشد اقتصادی همچنان چشم انتظار سرمایه‌گذاران خارجی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید که استقبال سرمایه‌گذاران خارجی خوب است. وزیر اطلاعات هم تاکید کرده که امنیت سرمایه‌گذاران تامین خواهد شد.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی از ۱۰۰ مورد سرمایه‌گذاری خارجی در ایران پس از برجام خبر داد.

او بدون اعلام جزئیات بیشتری از این سرمایه‌گذاری‌ها گفت که ۱۰ مورد از آنها در حوزه صنعت بوده است.

نعمت‌زاده با بیان اینکه «گشایش خوبی در سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده»، تامین امنیت سرمایه‌گذاران را وظیفه دولت دانست و افزود: «به طور قطع باید فضا را برای حضور سرمایه‌گذارن داخلی و خارجی فراهم کرد.»

پیش از این محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت حجم سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام در ایران را ۳.۵ میلیارد دلار اعلام کرده و گفته بود که دولت به دنبال فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه گذاری بیشتر است.

در همین زمینه، محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی نیز در جمع اعضای اتاق بازرگانی تهران، وظیفه وزارت اطلاعات را «برقراری امنیت واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی» دانست.

او عنوان کرد که «امنیت باید از لحاظ قوانین و مقررات به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار احساس کند صاحب اول و آخر دارایی‌اش، خودش است» و افزود: وزارت اطلاعات به عنوان بازوی امنیتی نظام تضمین می‌دهد که «نه تنها متعرض سرمایه نشویم بلکه اگر کسی بخواهد به سرمایه یک سرمایه‌گذار تعرض کند، جلوی آن گرفته شود.»

وزیر اطلاعات سرمایه‌گذاری را موجب «امنیت سفید» خواند و اضافه کرد: «ما باید سرمایه‌گذاری را تقویت کنیم چرا که تقویت سرمایه‌گذاری، تقویت زیربنایی امنیت است.»

فرمانده نیروی انتظامی ایران هم خرداد امسال گفته بود که پلیس حاضر است که امنیت سرمایه‌گذاران را در هر کجای ایران تضمین کند.

دولت روحانی در دو سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی بسته‌های تشویقی و حمایتی ویژه‌ای همانند معافیت مالیاتی، تضمین بازگشت سرمایه، تسهیلات بانکی ویژه و زمین رایگان در نظر گرفته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    حکومتی که به صورت زنانش اسید میپاشد و روزنامه نگار را بخاطر یک مقاله ٬ وبلاگ نویس را بخاطر یک کامنت ٬ دانشجو را بخاطر یک سخنرانی ٬ وکیل را بخاطر وکالت از زندانی سیاسی به دهها سال زندانی محکوم کند٬ دزد لقمه نان را مچ بزند ولی زنجانیها با دهها میلیارد اختلاس و ناقاضی مرتضوی با صدور دهها حکم زندان و اعدام و تبعید و دست داشتن در کودتای ۸۸ مورد حمایت قرار داده و پول به افغانی و لبنانی و بسیجی میدهد تا بروند در عراق و سوریه و یمن و...سنی مسلمان را بکشد عین داعش است...

  • بهنام

    این حرفها و شعارها هم مانند حرفها و شعارهای قبلی فقط ( باد ) هواست ، چون اصولآ در نظام پوسیده اسلامیک ایران ، کسی متعهد و مسئولیت پذیر نیست که بخواهد به کسی تعهد داده و واقعآ به این قول و تعهد عمل نماید . صندلی این از خدا بی خبران هم اجاره ایست و ممکن است همین فردا به حکم فلان شخص این وزیر برکنار شده و کس دیگری جایگزین او گردد و فرد جدید هم هیچ تعهدی نسبت به قول و تعهد فرد قبلی نداشته و خر خود را می راند . خلاصه اینکه حرف ( چوپان دروغگو ) را کسی باور نمی کند ، ولو اینکه یک بار هم راست بگوید .

  • قاسم

    شما امنیت یک کنسرت مجوز دار قانونی را نمیتوانید تامین کنید میخواهند امنیت سرمایه گذاری را تامین کنند

  • شاهد

    رهبر جمهوری اسلامی در دیدار اخیر با دانشجویان هم ورود مستقیم به مسئله کرد و گفت که این قرار دادها بدقت باید بررسی شود..یک پای این بررسی، سپاه است که مدعی نفت و قرار دادهای نفتی است. معاون وزیر نفت در پاسخ به رهبر گفته است که نام قرارگاه خاتم را در لیست شرکت هایی اضافه کرده است که می توانند در بستن قرارداد های نفتی شرکت کنند .رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی وزارت نفت می‌گوید هرگونه تأخیر در اجرای قراردادهای جدید نفتی، ماهانه 8 تا ١٠‌ میلیارد دلار زیان برای کشور به همراه دارد. اگر آذرماه سال گذشته را ملاک قرار دهیم، زیان هشت‌ماهه ایران از تأخیر در اجرای این قراردادها دارد، رقمی معادل 80 میلیارد دلار می شود. وزارت اطلاعات حتی اگر بخواهد نمی تواند ضامن سرمایه گذاری باشد . اکنون سپاه پاسداران به عنوان پلیس ایده لوژیک در حکومت شبه توتالیتر ایران قدرت سیاسی اقتصادی و اجتماعی در اختیار دارد .سپاه به صراحت گفته است که هرگز اجازه نخواهد داد حکومت ایران به حکومتی عادی بدل شود (حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه اول تیرماه نود پنج). و تا زمانی که حکومت ایران به حکومتی مبتنی بر قوانین موضوعه کشوری بدل نشود هر گونه امید به بهبود شرایط سیاسی اقتصادی اجتماعی بر اب است

  • Farid

    سازمان بازرسی: خانواده مدیرعامل برکنار شده بانک رفاه ۱۷۰میلیارد تومان بدهکارند !

  • معمولی

    وقتی کسی مثل صادق زیباکلام و دیگران، به صراحت از موانعی چون رشوه و رانت خواری بر سر راه کارآفرینان میگویند، دیگر چه تضمینی است برای سرمایه گذاری سالم خارجی؟ وقتی کشور دچار فساد سیستمی است، حتی سرمایه گذار خارجی هم بیادی، در سلامت آن باید شک کرد! بعید است با این شرایط حاکم، سرمایه گذاری خارجی به نفع کشور و رمدم باشد، چرا که مافیاهای قدرت و رانت خواران و رشوه و پورسانت بگیران، اساس سرمایه گذاری چه داخلی و چه خارجی را به کج راهه و فساد میکشند.

  • naseem

    یکی از مشکلات سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران مشارکت با یک شرکت ایرانی است که طبیعتا پای شرکت های وابسته به سپاه و رشوه خواری را به میان می کشد. از آن جایی که نفت و گاز منبع عمده درآمد ایران بوده است صنایع نفت ایران به شدت درگیر فساد مالی نهادینه شده هستند. سال ۲۰۱۳، توتال پذیرفت بر مبنای تحریم های آمریکا حدود ۳۹۸ میلیون دلار به دلیل فساد و رشوه خواری در قرارداد با ایران جریمه بپردازد. در دو نمونه در اواسط و اواخر دهه نود میلادی توتال ۱۶ میلیون و ۴۴ میلیون دلار رشوه برای قرارداد توسعه حوزه نفت فلات قاره سیری و دو فاز پارس جنوبی پرداخت کرده بود. سال ۲۰۰۶، شرکت "استات اویل" نروژ اذعان کرد که در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به مقام های شرکت نفت ایران رشوه داده بود. شرکت نروژی از این رو مجبور به پرداخت ۲۱ میلیون دلار جریمه شد. جالب است که تحریم های بین المللی باعث شد عادت مقام های جمهوری اسلامی به فساد تشدید شود.

  • فرهاد

    ایران یک مملکت ملوک الطوایفی است که هر کس هر جا نشسته تصور می کند در مرکز عالم است و همه باید دورش بگردنند! گالیله هم یک زمان تصور می کرد زمین بدور خورشید می گردد؛ ولی بعدا که کلیسا مجبورش کرد چهار دست و پا مثل سگ دور شهر برگردد، فهمید که زمین و خورشید هر دو در واقع به دور کلیسا می گردند! در ایران علاوه بر اینکه وزارت اطلاعات در گذشته هم قول داده و خلافش عمل کرده؛ به فرض هم که بخواهد تعهدی بدهد و عمل کند، تعهد آن به معنای تعهد اطلاعات سپاه نیست. اطلاعات سپاه هم تعهد بدهد، ممکن است اطلاعات قوه قضاییه جور دیگری فکر کند. اطلاعات قوه قضاییه متعهد شود؛ ممکن است امام جمعه ساوجبلاغ شب خواب حضرت امامزاده غضنفر را ببیند که باید سرمایه گذار بی پدر را گرفت چوب در آستینش کرد! همه ی اینها هم تعهد بدهند ممکن است روابط حسنه امروز با فلان کشور بحرانی شود و اتباع آن را برای گروکشی زندانی کنند. القصه تعهد در جمهوری اسلامی چیزی بیشتر شبیه حرف مفت و شوخی است تا چیزی که بشود روی آن حساب کرد.

  • حمید

    جوک سال. ایشان کلا مزاح می کنند. مثل دستگیری داعشی ها و بقیه ی قضایا