ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تملک ۱۰۰ واحد تولیدی در خوزستان توسط بانک‌ها

بانک‌ها همزمان با مانع‌تراشی در راه پرداخت تسهیلات احیاء به واحدهای صنعتی، تملک واحدهای بدهکار را ادامه می‌دهند. ۱۰۰ واحد تولیدی در خوزستان از سوی بانک‌ها تملک شده است.

در حالی‌که دولت ایران وعده کرده بود ۱۶ هزار میلیارد تومان به منطور احیای واحدهای تولیدی به صنایع تزریق کند، یک مقام مسئول در خوزستان می‌گوید: «تملک واحدهای صنعتی از سوی بانک‌ها ادامه دارد.»

دولت می‌گوید ۷۵۰۰ واحد تولیدی بحرانی وجود دارد اما ۳۶ هزار واحد متقاضی دریافت تسهیلات احیاء هستند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان شامگاه چهارشنبه ششم مرداد، از تملک ۱۰۰ واحد تولیدی در این استان از سوی بانک‌ها خبر داد.

او گفت که تملک واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها باعث «مستهلک شدن اموال و دستگاه‌ها می‌شود و به گونه‌ای که دیگر امکان فعالیت مجدد وجود ندارد».

تملک واحدهای تولیدی و صنعتی از سوی بانک‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که مجلس شورای اسلامی دو سال قبل بانک‌ها را به واگذاری سهام‌‌شان در بنگاه‌ها موظف کرد. بر اساس این مصوبه سهم بانک‌ها در بنگاه‌داری طی سه سال باید به کمتر از ۴۰ درصد تقلیل یابد.

علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران ۱۵ تیر امسال تعداد واحدهای صنعتی تملک شده از سوی بانک‌ها را یک هزار و ۵۰۲ واحد اعلام کرده و گفته بود که دولت به دنبال مکلف کردن بانک‌ها برای همکاری با صنایع تولیدی است.

علاوه بر این سخنگوی هیات دولت زمستان سال گذشته از تزریق ۱۶ هزار میلیارد تومان به بخش صنعت به منظور احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل خبر داد. محمدباقر نوبخت گفته بود که این طرح با همکاری کارگروه‌های استانی و بانک‌ها اجرایی می‌شود.

اما نورالله حسن‌زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفته است؛ پرداخت این تسهیلات با مانع بانک‌ها روبرو است. به‌گونه‌ای که «از ۴۲۴ واحد تولیدی که برای استفاده از تسهیلات احیا به بانک‌ها معرفی شده‌اند، تنها به شش واحد تسهیلات پرداخت شده است».

به گفته این مقام مسئول مبلغ تسهیلات اختصاص یافته به این شش واحد پنج میلیارد تومان است که « مشکلی از صنعت خوزستان را حل نمی‌کند».

پیش از این محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت نیز از کارشکنی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی انتقاد کرده و گفته بود که «قرار است امسال به ۱۰ هزار واحد تولیدی تسهیلات احیاء پرداخت شود».

براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی دارای مشکل در ایران شناسایی شده‌اند. اما ستاد تسهیلات احیاء اعلام کرده است که بیش از ۳۶ هزار واحد تولیدی متقاضی دریافت این تسهیلات هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.