ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زندان رجایی‌شهر: حمله گارد و انتقال زندانیان سنی‌مذهب محکوم به اعدام

خبرهایی از حمله گارد زندان رجایی‌شهر به سالن زندانیان سنی مذهب این زندان منتشر شده است. نگرانی‌هایی درباره اجرای حکم اعدام ۲۹ زندانی سنی که حکم‌شان قطعی شده وجود دارد.

خبرهایی از حمله گارد ضد شورش زندان رجایی‌شهر معروف به گارد سیاهپوش به سالن زندانیان سنی مذهب این زندان منتشر شده است. گفته می‌‌شود شماری از این زندانیان به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

تصویری از زندان رجایی شهر کرج
زندان رجایی شهر

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز دوشنبه یازدهم مرداد، گارد سیاهپوش زندان رجایی شهر کرج در "یورشی بی‌سابقه" تعدادی از زندانیان سنی مذهب محکوم به اعدام در سالن ۱۰ این زندان را با دستبند، پابند و چشم‌بند به مکانی نامعلوم منتقل کرد‌ه‌اند.

گفته می‌شود تدابیر امنیتی شدید بر این زندان حاکم شده است و این نگرانی وجود دارد که حکم اعدام ۲۹ زندانی سنی که احکام‌شان قطعی شده، به اجرا گذاشته شود.

تعداد زندانیانی که گارد ویژه آن‌ها را  از سالن ۱۰ زندان رجایی‌شهر خارج کرده است حدود ۳۰ نفر گزارش شده است. همچنین گفته شده که هواخوری‌های این سالن و بندهای مرتبط آن، از صبح روز دوشنبه ۱۱ مرداد به بهانه "آماده باش بودن" نیروها در زندان، باز نشده است.

در حال حاضر ۳۶ زندانی عقیدتی اهل سنت در سالن ۱۰ بند چهار زندان رجایی‌شهر زیر حکم اعدام هستند:

حکم اعدام هفت نفر از این ۳۶ فعال عقیدتی اهل سنت در مرحله بدوی‌ست (ابلاغ حکم اعدام هفت زندانی اهل سنت) و بقیه آن‌ها یعنی ۲۹ نفر باقی‌مانده که حکم‌شان تایید شده، در مرحله اجرای احکام به سر می‌برند.

یکی از این افراد شهرام احمدی است که توفانی توییتری با هشتگ #SaveShahram برای نجات او به راه افتاده است.

درباره شهرام احمدی بخوانید: یک زندانی اهل سنت کُرد در آستانه اعدام

حمله گارد ویژه و انتقال غیرمعمول زندانیان سنی مذهب زندان رجایی‌شهر درست چند روز پس از پخش فیلم اعترافات برخی از آنان با عنوان "در عمق تاریکی" صورت گرفته است.

اوائل مرداد ماه سال جاری، گروهی از فیلمبرداران "سیمای جمهوری اسلامی" به سالن زندانیان عقیدتی اهل سنت در زندان رجایی‌شهر رفته‌اند و «بعد از فیلمبرداری از سالنی که قبلا تمیز و صحنه‌آرایی شده بود، از تعدادی از زندانیان این سالن که عمدتا از هشت سال قبل در بازداشت به‌ سر می‌برند درخواست مصاحبه کرده‌اند.» (به نقل از هرانا)

این برخوردها و شیوه‌‌‌ای که گارد ویژه برای انتقال زندانیان محکوم به اعدام از سالن ۱۰ بند چهار زندان رجایی‌شهر برگزیده، زنگ خطر اجرای احکام اعدام قطعی شده را به صدا درآورده است.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیان اهل سنت از سوی دستگاه قضایی با اتهاماتی نظیر اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، عضویت در گروه‌های سلفی، افساد فی‌الارض و محاربه به اعدام محکوم شده‌اند و جزییات فعالیت‌های ایشان از سوی مقامات امنیتی و مسئولان قضایی به‌صورت شفاف بیان نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.