ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع جمعی از مربیان نهضت سوادآموزی و مهدهای کودک در مقابل مجلس

گروهی از مربیان نهضت سواد‌آموزی در اعتراض به وضعیت استخدامی و بلاتکلیفی‌شان در مقابل مجلس تجمع کردند. عده‌ای از مربیان پیش‌دبستانی هم به همین دلیل در مقابل مجلس جمع شدند.

گروهی از مربیان نهضت سواد‌آموزی در اعتراض به وضعیت استخدامی و بلاتکلیفی‌شان در مقابل مجلس تجمع کردند. عده‌ای از مربیان پیش‌دبستانی هم به همین دلیل در مقابل مجلس جمع شدند.

عکس تزیینی‌ست

تجمع‌کنندگان نهضت سواد‌آموزی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته‌‌اند که از استان‌های تهران، مازندران، آذربایجان غربی و لرستان به تهران و مقابل مجلس آمده‌اند.

آن‌ها گفته‌اند این چندمین بار است که برای پیگیری وضع استخدام خود به مجلس مراجعه می‌کنند.

گزارش شده است که حدود ۵۰۰ نفر از مربیان نهضت سواد‌آموزی در سراسر کشور در مورد وضعیت استخدامی‌شان با مشکل مواجه شده‌اند و حدود ۵۰ نفر از آن‌ها در این تجمع شرکت داشته‌اند.

این مربی‌ها از سال ۹۱ و بعد از آن به عنوان آموزش‌دهنده در سازمان نهضت سواد‌آموزی مشغول به کار شده‌اند، اما از آن زمان تاکنون با وجود وعده‌هایی که در مورد استخدام به آن‌ها داده شده، همچنان بلاتکلیف هستند.

علی باقرزاده، رییس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش نهم فروردین ماه امسال اعلام کرد که یک میلیون و ۳۰۰ هزار بی‌سواد مطلق در ایران وجود دارد و به نظر می‌رسد برنامه عملی جامعی برای تغییر این شرایط وجود ندارد:

در تجمعی دیگر در مقابل مجلس اما جمعی از مربیان پیش‌دبستانی، روز یک‌شنبه هفدهم مرداد برای اعتراض به شرایط استخدامی‌شان جمع شدند.

آن‌ها خواستار بررسی خارج از نوبت اصلاحیه تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس هستند. این تبصره در مجلس اعلام وصول شده است.

این اولین اعتراض و تجمع مربیان مهدهای کودک در مورد شرایط استخدام‌شان نیست و آن‌ها هم در ماه‌هاو سال‌های گذشته، چندین بار در مقابل مجلس تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند، اما تا به حال به خواسته‌های صنفی آنان پاسخی داده نشده است.

در یکی از این تجمعات که آبان ماه سال گذشته برگزار شده بود، یکی از تجمع‌کنندگان به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفته بود چندی پیش مجلس به دلیل تجمع‌ها و اعتراض‌های پی در پی ما، مصوبه‌ای را برای رفع مشکلات معلمان پیش‌دبستانی تصویب کرد اما هنوز اجرایی نشده است.

نمایندگان مجلس ایران روز چهارشنبه ۲۸ مرداد سال گذشته طرح ابلاغ یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش را تصویب کردند.

بر پایه این مصوبه، وزارت آموزش و پرورش موظف شده تا مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را به صورت حق‌التدریسی از تاریخ اول مهر ماه ۹۴ به کار گیرد.

با این حال این مصوبه هنوز و همچنان اجرا نشده است.

معلمان معترض می‌گویند که خواهان اجرایی شدن هرچه سریع‌تر این قانون هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.