ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش‌گران بدون مرز حکم سه سال حبس برای عیسی سحر‌خیز را محکوم کرد

عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار سرشناسی‌ست که به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز(RSF) حکم قضایی صادر شده برای عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی را محکوم کرد.

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار سرشناسی‌ست که به اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.

این رای را روز دوشنبه ۱۸ مرداد به این فعال سیاسی ابلاغ کرده‌اند: سه سال حبس برای عیسی سحرخیز

او به اتهام توهین به رئیس قوه قضاییه هم محاکمه خواهد شد که بناست این دادگاه، دادگاهی برای رسیدگی به جرم سیاسی باشد و با حضور هیات منصفه تشکیل شود:

گزارشگران بدون مرز پیش از این نیز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت سلامتی عیسی سحرخیز در زندان هشدار داده بود.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل عیسی سحرخیر به رسانه‌های داخلی گفته است که برای موکلش در مجموع سه پرونده تشکیل شده: یک پرونده به اتهام توهین به رئیس جمهوری سابق و رئیس قوه قضاییه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ویژه کارکنان دولت، یک پرونده به اتهام نشر اکاذیب علیه رهبری در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت و یک پرونده هم به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب.

به گفته علیزاده طباطبایی، سحرخیز از اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی تبرئه شده، اما برای اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس و همچنین به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است. اتهام توهین به رئیس‌جمهوری سابق و رئیس قوه قضاییه هم جرم سیاسی شناخته شده و شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ویژه کارکنان دولت صلاحیت بررسی این اتهام را نداشته است. به همین دلیل قرار است عیسی سحرخیز را در دادگاه دیگری به این اتهام محاکمه کنند، اما به گفته وکیل او شعبه رسیدگی به این پرونده هنوز مشخص نشده است.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ۱۱ آبان ۹۴ عیسی سحرخیز را  همراه با چند روزنامه‌نگار دیگر در جریان «پروژه‌ای برای مبارزه با نفوذ» بازداشت کرد.

او که از چهره‌های شناخته‌ شده مطبوعات ایران است که پیش از این در تیرماه سال ۸۸ بازداشت و به اتهام‌های امنیتی به سه سال زندان محکوم شده بود. حکم او در سال ۹۰ و در حالی که همچنان در زندان بود، به پنج سال حبس افزایش یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.